Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Beate Hansson
dc.date.accessioned2019-06-27T07:10:06Z
dc.date.available2019-06-27T07:10:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602438
dc.descriptionBacheloroppgave i grunnskolelærerutdanning (1.-7.) Høgskulen på Vestlandet 10.05.2018nb_NO
dc.description.abstractTilpasset opplæring er et lovfestet politisk prinsipp som skal sikre at alle elever i den norske skolen skal få en utdanning tilpasset sine evner og forutsetninger. Myndighetene vil at skolen skal være et sted der barna lærer å godta hverandres forskjellighet og som utjevner sosial ulikhet. I denne oppgaven; «tilpasset opplæring til klassens mangfold», intervjuer jeg tre utvalgte lærere og én spesialpedagogkoordinator for å finne ut hvordan de forstår begrepet tilpasset opplæring og hvordan de jobber med å tilpasse undervisningen til klassens mangfold. Det viser seg at selv om lærerne kjenner begrepet godt, syns de det er vanskelig å praktisere det så alle elevene får opplæring tilpasset sine behov. Skolen har iverksatt endringer i sin praksis tilsvarende noe av det ekspertutvalget til Thomas Nordahl foreslår i sin rapport «Inkluderende fellesskap for barn og unge». Ved å ha et systemperspektiv på tilpasset opplæring kan lærerne lettere justere faktorer i undervisningssituasjonene og tilrettelegge bedre for tilpasset opplæring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilpasset opplæring til klassens mangfoldnb_NO
dc.title.alternativeCustomized training for class diversitynb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber27nb_NO
dc.description.localcodePE369nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal