Show simple item record

dc.contributor.authorKnudsen, Vilde Rød
dc.date.accessioned2019-06-25T09:13:24Z
dc.date.available2019-06-25T09:13:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602018
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 5-10 Avdeling for lærerutdanning og idrett Institutt for lærerutdanning 10 mai 2019nb_NO
dc.description.abstractDet har blitt hevdet at skolene ikke lykkes med å ivareta prinsippet om tilpasset opplæring. Det har vært mindre fokus på hvordan tavleundervisning ivaretar prinsippet om tilpasset opplæring. Jeg har derfor forsøkt å finne ut hvordan lærere legger til rette for tilpasset opplæring ved bruk av tavleundervisning. Ved å observere og intervjue lærere fikk jeg innblikk i både tanker, erfaringer og praktiseringer av tilpasset opplæring ved tavleundervisning. Hovedbudskapet i teksten er at å ha fokus på aktivitet i læringsarbeidet skaper grobunn for læring. Argumentene som underbygger dette synet er funnene om at det er var fler aktive elever i klasserommet hvor det i større grad var fokus på elevaktivitet og tilpasning ved bruk av åpne oppgaver. Konklusjonen er at lærere bruker variasjon, tilpassede oppgaver, lekser, klasseromsamtale og at elevene får bidra i bruken av tavlen for å ivareta prinsippet om tilpasset opplæring ved tavleundervisning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilpasset opplæring ved tavleundervisningnb_NO
dc.title.alternativeAdaptive education by blackboard teachingnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber33nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal