Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tittel
Viser treff 549-568 av 677
-
Stad og stadutvikling
(Chapter, 2021) -
«Stedet er ikke det samme lenger…»: En økokritisk analyse av spillkarakterers forhold til dyr, planter og naturmiljøer i det samiske dataspillet Skábma - Snowfall
(Master thesis, 2023)I denne oppgaven undersøker jeg hvilket forhold spillkarakterene har til dyr, planter og/eller naturmiljøer i dataspillet Skábma – Snowfall. Jeg har benyttet meg av «Natur-i-Kultur»-matrisen for å diskutere holdninger og ... -
“De sterke elevene blir usynlige for de voksne”: En kvalitativ studie av et utvalg læreres tilrettelegging i norsk for elever med stort læringspotensial på første trinn
(Master thesis, 2023)Intervjuer med seks lærere som har erfaring med elever med stort læringspotensial på første trinn opplever at elevene er over jevnaldrende på det faglige. Et av områdene lærerne spesielt trekker frem er deres evner innenfor ... -
Stjørdalen, Stjørna og Skjørin – med nokre metodevurderingar
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In this article, I will go through previous interpretations of place-names based on Old Norse stjór- and suggest a new interpretation. Most scholars have been uncertain regarding these names. On the basis of Rygh and Kjær’s ... -
Strategiar for språkleg velferd
(Chapter; Peer reviewed, 2016)Kapittelet handlar om norsk språkforvaltning, det vil seie offentleg styring av nynorsk- og bokmålsbruk. Føremålet er å sjå sentrale språkpolitiske omgrep og ordningar i eit velferdsteoretisk perspektiv, og eit vesentleg ... -
Strategies and tactics in education: influence on the design of eLogg
(Digital kompetanse 2006 no.2, Journal article, 2006)In search for a more diverse understanding of miscellaneous “learning strategies” this paper discusses what Michel de Certeau call strategies and tactics. To make the educators’ strategies and the learner’s tactics come ... -
Student perspectives on formative feedback as part of writing portfolios
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Despite the crucial role that students play in formative assessment practices, student perspectives on such practices are relatively under-researched. Through a qualitative analysis of 128 reflection notes written by student ... -
Student teachers’ thoughts on promoting metalinguistic awareness through pluralistic approaches. A mixed method study
(Master thesis, 2020)This study is intended to shed light on teacher students’ thoughts about including pluralistic approaches to build metalinguistic awareness in their pupils, in their future careers as English teachers in Norway. Previous ... -
Studentevalueringer i høyere utdanning : på hvilken måte og til hvilken nytte?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Students' perceptions and use of a new digital tool in teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article investigates how student teachers of English at two different teacher education institutions perceive and use a new digital tool, OneNote Class Notebook. The intervention study explores student responses to ... -
Studentvurderingar av forholdet mellom engelsk og lokale språk på fem nordiske universitet
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne undersøkinga handlar om korleis studentar opplever og vurderer den språklege praksisen dei møter gjennom utdanningsløpet. Undersøkinga fokuserer på studentane sine opplevingar og vurderingar knytt til bruk og meistring ... -
A study of the use of English varieties in EFL textbooks
(Master thesis, 2023)This study examines the use of English varieties in Norwegian EFL textbooks for 8th and 10th grade. Additionally, the study investigates if the selection of English varieties follows certain patterns related to standard ... -
A study on how “Other” in English-speaking countries is presented in the Norwegian school system
(Master thesis, 2022)This thesis explores how the Norwegian school system discusses cultures in their curricula and how a selection of teacher’s guides for year five presents the “Other” as a response. During a student exchange semester in ... -
Supercyclicity and Resolvent Condition for Weighted Composition Operators
(Peer reviewed; Journal article, 2021)For pairs of holomorphic maps(u,ψ) on the complex plane, we study some dynamical properties of the weighted composition operator W(u,ψ) on the Fock spaces. We prove that no weighted composition operator on the Fock spaces ... -
Supporting Language Diversity In Mathematics Teacher Education: A Framework
(Lecture, 2019)Recently, we were funded to investigate how the compulsory mathematics teacher education courses for Grades 1-7 at our institution could be improved so that preservice teachers learn appropriate knowledge, skills and ... -
SUSTAINABILITY AND MATHEMATICAL MODELLING IN 5<sup>TH</sup> GRADE
(Journal article, 2023)This research investigates how pre-service teachers aim to bring awareness of environmental sustainability while learning mathematical modelling to their 5th-grade students. Theoretical perspectives from socio-critical ... -
Switching to Fully Online Teaching and Learning of Mathematics: The Case of Norwegian Mathematics Lecturers and University Students During the Covid‑19 Pandemic
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Towards the end of 2019, a novel coronavirus, known as COVID-19, was detected and quickly spread worldwide. The resulting pandemic led many countries to lockdown and teaching and learning switched to fully online provision. ... -
Synergier mellom problemløsning og elevmotivasjon i matematikk
(Master thesis, 2022)Problemløsning som del av matematikkundervisning har det blitt rettet mer oppmerksomhet mot i den nye læreplanen for matematikk som ble innført i 2020 (Kunnskapsløftet). Som matematisk fenomen er problemløsning et viktig ... -
Syskenrelasjonar i barnelitteratur Ein studie av syskenforhold i den samansette familie
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgåva undersøker korleis syskenrelasjonar i den samansette familien blir framstilt i barnelitteraturen. Endringar som skjer i familiar i samfunnet i dag, fører mellom anna til at born kan oppleve å få fleire ...