Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tittel
Viser treff 569-588 av 676
-
Taking an Active Role in an International Project: A Report of A Collaborative Research with Teacher Trainees in UK, Norway and Pakistan
(Journal article, 2019)This report introduces an innovative research project about the dialogue among teacher trainees from UK, Norway and Pakistan, about a literary work, in a virtual environment. This project involved us, fi ve English in ... -
Talemål, identitet og tilhørighet: Sosiolingvistiske perspektiv på språkanalyse ved søknad om beskyttelse og språkkrav for opphold og statsborgerskap
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen løfter fram to eksempel fra norsk lovgivning og rettspraksis, der vurderinger av talemål og muntlig språkkompetanse nå danner juridisk grunnlag for innvandreres rett til asyl, opphold og statsborgerskap i Norge: ... -
Tall i media og kritisk matematikkompetanse - En undersøkelse av elever på 6. trinn sin kritiske refleksjon
(Master thesis, 2023)Ulike sosiale medieplattformer er en stor del av hverdagen til dagens barn og unge. Dessverre har sosiale media ført til at feil og misvisende informasjon i en enda større grad har blitt en del av samfunnet vi lever i. ... -
Teacher Language Awareness in Initial Teacher Education Policy: A Comparative Analysis of ITE Documents in Norway and New Zealand
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Dramatically increased population flows since at least the 1980s, primarily through economic migration and refugee resettlement, have brought considerable ethnic and linguistic diversity to classrooms around the world. ... -
Teacher Narratives about Supporting Children to Read and Write in Mathematics: The Case of Kay
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The impact on one teacher of a short professional development project run in a school in a low socio-economic area in a small city in rural Australia is investigated in this case study. The project aimed to support teachers ... -
Teachers´ and pupils´ views on using social media as a tool for English language learning
(Master thesis, 2023) -
Teachers’ choice of using practical activities – a hierarchical classification attempt.
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Teachers’ Views on the Interdisciplinary Topic Health and Life Skills in the EFL Classroom: A Mixed-Method Study
(Master thesis, 2023)The Ministry of Education and Research implemented in 2020 a new interdisciplinary topic called health and life skills. Health and life skills is supposed to help the students prepare for life and promote knowledge about ... -
Teaching climate change in mathematics classrooms: An ethical responsibility
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Climate change is one of the most urgent human concerns. Mathematics, in various degrees of complexity, is used to communicate climate change to scientists, politicians, policy makers, the general public and children. ... -
Teaching for Entrepreneurial Learning
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Today’s students live in a society, recognised from global perspectives, which is mobile and manifold. When they finish their studies, they will be working in a society filled with rapid changes and development, maybe in ... -
Teaching for mathematical literacy: School leaders' and teachers' rationales
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article reports a qualitative inquiry into school leaders' and teachers' rationales for teaching to develop students’ mathematical literacy. The study is rooted in an exploration of the meanings that the school leaders ... -
Teateranmeldelser som tekster i lærerutdanning – med utgangspunkt i Det Norske Teatrets Edda, 2017
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen diskuterer 8 anmeldelser av Det Norske Teatrets produksjon Edda i 2017. Artikkelen er utviklet kollektivt, på grunnlag av en felles interesse for myter og fortellinger, forankret i forskergruppen «Mytologi, ... -
Tegn er mer enn ord : følger for mening - særlig når vi handler
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Tegn i barnehage
(Bachelor thesis, 2018) -
Tegneserienes plass i skolen – en studie av læreres erfaringer og holdninger til tegneserier som litteratur og teksttype i skolen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker tegneserienes plass i skolen gjennom læreres erfaringer og holdninger til tegneserier som litteratur og teksttype. Formålet med masteroppgaven er å sette fokus på en teksttype som har vist ... -
Tegnspråktolkenes utfordringer i Norge: en analyse av frafallsårsaker
(Bachelor thesis, 2023) -
Tegnspråktolking i psykoterapeutisk samtale
(Bachelor thesis, 2021) -
Tegnspråktolking, profesjon i diskursiv klem
(Peer reviewed; Journal article, 2015) -
Teknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel; noen reflekterende betraktninger rundt IKT
(Norsk pedagogisk tidsskrift 2005 No 3, Journal article, 2005)Å bruke IKT i undervisningen er et sentralt satsingsområde fra UFDs sider. Tjener dette til å styrke studentenes læringsarbeid eller er det «effektivt forførende»? Artikkelen fokuserer på ulike bruksområder for å få ...