Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "pedagogikk"
Viser treff 1-5 av 5
-
Hva slags holdninger har lærere til fleksible skoler?
(Master thesis, 2019)Denne studien utforsker temaet skolebygg, gjennom en casestudie undersøkes hva som legges i begrepet fleksibel skole. Casestudien innebærer at jeg ser på læreres holdninger i sammenheng med Skolebruksplanen for Bergen ... -
Ordenes makt – En studie av dialogen mellom teori- og praksisfeltet i relasjon til digitale læringsplattformer
(Master thesis, 2015-05-26)Learning Management Systems (LMS) eller Digitale læringsplattformer som er den foreslåtte norske termen, er webbaserte verktøy som tilrettelegger for læringsaktiviteter og administrasjonen av disse. Utdanningsdirektoratet ... -
PISA: Et styringsinstrument for og i skoler i relasjon til matematikkopplæringen?
(Master thesis, 2015-11-29)Påvirker PISA-undersøkelser i matematikk ungdomsskoler? Denne masteravhandlingen studerer hvordan teori- og praksisfeltet beskriver PISA-undersøkelser i matematikk, og deres mulige implikasjoner. I teorifeltet studeres det ... -
Skoleledelsens rolle i å fremme eierskap til utviklingsarbeid i skolen: En utforskning av praksis og perspektiver
(Master thesis, 2023)Hvert år blir det tildelt ressurser til utviklingsarbeid i norske skoler, med det mål om å forbedre elevenes læringsutbytte. Samtidig skal lærerne utvikle sin kompetanse. Litteraturen antyder at skoleledelse spiller en ... -
Å lære å bli lærar : om læring og undervisning i fag, tema og ferdigheiter i ny lærarutdanning
(HSF-Rapport;6/2011, Research report, 2011)Lærarutdanningane er i støypeskeia. Frå hausten 2011 blir studentar tekne opp til Grunnskulelærarutdanning og ikkje til Allmennlærarutdanning. Denne rapporten dokumenterer korleis ein arbeider ved HiSF for å fylle ei ...