Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "kompetanse"
Viser treff 1-5 av 5
-
Dybdelæring : en dokumentanalyse av intensjonen bak den utstrakte bruken av begrepet dybdelæring i norske utdanningspolitiske dokumenter
(Master thesis, 2021)Dybdelæringsbegrepet har vært fremme i samfunnsdebatten siden 2014, og bruken har gitt ulik betydning. Dette kan skape vansker når dybdelæring skal forstås og operasjonaliseres i praksisfeltet. Denne oppgaven kan være til ... -
«Fysj, ta hånda opp av buksa!» : en oppgave om barns seksualitet
(Bachelor thesis, 2014)Ut fra mine egne erfaringer og opplevelser stilte jeg meg selv spørsmålene, hvor mye kan egentlig pedagogiske ledere i barnehagen om barns seksualitet, hvordan møter de barns seksuelle uttrykk i barnehagen og har andre ... -
Kompetanseheving blant assistenter i barnehagen : hvordan arbeider pedagogiske ledere for å styrke kompetansen til sine assistenter?
(Bachelor thesis, 2015)I denne oppgaven skal vi skrive om temaet pedagogisk ledelse og kompetanseheving blant assistenter i barnehagen. Barnehagen er en organisasjon som er i endring og utvikling, og det har skjedd store endringer den siste ... -
”Mer enn hva øyet kan se” : en kvalitativ undersøkelse om læreres kompetanse om jenter med ADHD
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med oppgaven er å rette fokus mot læreres kompetanse om jenter med ADHD i skolen. Oppgaven er skrevet med bakgrunn i en kvalitativ undersøkelse basert på fire intervjuer om enkeltlæreres kunnskap og erfaringer. ... -
Vold og seksuelle overgrep: En studie av lærerstudenters kompetanse
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for prosjektet er å aktualisere tematikken vold og overgrep mot barn, og øke lærerstudenters kompetanse om temaet. Slik vil dette forskningsprosjektet bidra til å skape en større bevissthet om hva som er nødvendig ...