Browsing Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag by Journals "Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge"
Now showing items 1-4 of 4
-
Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ... -
Rektorutdanning for en ny rektorrolle?
(Peer reviewed; Journal article, 2016)Artikkelens formål er å skape økt innsikt i hvordan de forandringer vi ser i statlige styringsdokumenter og fagmiljøers emneplaner for den norske Rektor-utdanningen, uttrykker endringer i hvilke kunnskapsformer som vektlegges. ... -
Rektorutdanning for en ny rektorrolle?
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Artikkelens formål er å skape økt innsikt i hvordan de forandringer vi ser i statlige styringsdokumenter og fagmiljøers emneplaner for den norske Rektorutdanningen, uttrykker endringer i hvilke kunnskapsformer som vektlegges. ... -
Utdanna skoleleiar - nye spenningar?
(Peer reviewed; Journal article, 2016)Føremålet med studien er å auke kunnskapen om den norske rektorutdanninga ved å undersøkje korleis eit utval skoleleiarar beskriv kva nye spenningar dei opplever i leiarkvardagen sin etter at dei har gjennomført studiet. ...