Browsing Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag by Author "Bjelland, Camilla"
Now showing items 1-5 of 5
-
Læreres fortellinger fra kulturelt mangfoldige klasserom – monokulturelle eller interkulturelle?
Bjelland, Camilla (Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Lærerstudenters arbeid med planlegging av utforskende undervisning i skolen. Erfaringer med bruk av 5E modellen i alle fag.
Bjelland, Camilla; Haugsgjerd, Annette Johannessen (Chapter; Peer reviewed, 2021)I dette kapitlet presenteres erfaringer og funn fra et FoU-prosjekt om planlegging av utforskende undervisning ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL). Deltakere var tredjeårsstudenter ved GLU 1–7 ... -
Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students
Bjelland, Camilla; Ludvigsen, Kristine; Møgelvang, Anja (Journal article, 2024)This article focus on AI chatbots' role in teaching and learning practices. The study was conducted by academic developers at the Western Norway University of Applied Sciences (HVL), in Norway. We explore students' perceptions ... -
Vårt doble dilemma – luper og speil i arbeid med refleksjon i lærerutdanningen
Bjelland, Camilla; Haugsgjerd, Annette Johannessen (Journal article; Peer reviewed, 2019)The purpose of this article is to explore the following question: How do we think and act as teacher educators in our interaction with students and their preconceptions of teacher education? We will both be exploring ... -
Å øve på observasjon som kjernepraksis i lærerutdanningen. Lærerstudenters erfaringer med observasjon som verktøy i første studieår
Kulild, Marit; Bjelland, Camilla (Chapter; Peer reviewed, 2021)Dette kapitlet er en kvalitativ casestudie basert på empiri fra et fokusgruppeintervju og analyser av studenters refleksjonstekster. Temaet er observasjon som metode i lærerutdanningen trinn 1–7. Studien handler om hvordan ...