Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 231-250 av 2193
-
Da Norge stengte ned: En studie av krisekommunikasjon og medias rolle under koronakrisen våren 2020
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven er å bidra til økt forståelse av krisekommunikasjon, hva som kjennetegner god krisekommunikasjon og medias rolle under kriser. Denne studien ønsker å belyse hvordan norske helsemyndigheter ... -
Dancing as Moments of Belonging: A Phenomenological Study Exploring Dancing as a Relevant Activity for Social and Cultural Sustainability in Early Childhood Education
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Individuals’ capacities to contribute to more sustainable living are deeply influenced by their early life experiences. Hence, there is a need to discover which experiences are relevant to young children’s contemporary and ... -
Danning i skolefaget kristendom, religion, livssyn og etikk
(Bachelor thesis, 2019) -
Danning og utdanning i bedrift
(Lecture, 2022) -
Danning og/eller utdanning! Læreres forhold til et ullent begrep
(Master thesis, 2021)Denne masteravhandlingen er en kvalitativ studie som belyser danning i skolen og læreres forhold til danning og muliggjørelse av dannelsesprosesser. For å svare på problemstillingen har det blitt etablert et teoretisk ... -
Dataspill som en del av undervisningen: Hvordan kan dataspill være med på å motivere elevene i undervisningen og kan dataspill være med på å øke læringsutbyttet
(Master thesis, 2014-07-08)Som lærer blir en stadig stilt overfor ny teknologi og nye krav til undervisningsmetoder. Da jeg skulle skrive denne avhandlingen om bruk av dataspill i skolen, ble læring og motivasjon to viktige begrep jeg ville se nærmere ... -
Dataspill som tilskudd i etikkundervisning på mellomtrinnet
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven har til formål å undersøke hvordan dataspill, og samtalen rundt disse, kan påvirke elevers motivasjon og deltagelse når dataspillet blir tatt inn i KRLE på mellomtrinnet. Problemstillingen har to utdypende ... -
Då Lisa gjekk til skulen - igjen! : om kombinasjonsstudenten på desentralisert og delvis nettbasert førskule- og allmennlærarutdanning ved Høgskulen i Sogn og Fjordane.
(HSF Rapport, Book, 2004)Rapporten er ei internevaluering av desentralisert og delvis nettbasert førskule- og almennlærarutdanning ved HSF, avdeling for lærarutdanning og idrett. Evalueringa følgjer studentar i første året, og systematiserer ... -
De kloke valgene
(Chronicle, 2014-07-09) -
”De sier at du er en god lærer om du anvender boken” : En kvalitativ studie av lærebokens betydning i en tanzaniansk skole
(Master thesis, 2019)Denne studien undersøker hvilken betydning læreboken blir tillagt av et utvalg lærere, på en offentlig barneskole i Tanzania. Lærebokens betydning blir belyst ved å undersøke hvordan syllabus i fagene geografi og social ... -
De usynlige barna : en oppgave om innagerende adferd i barnehagen
(Bachelor thesis, 2015)«Hva kjennetegner innagerende adferd? og hvordan kan den pedagogiske lederen legge til rette for barn med slik adferd i barnehagen?» Denne oppgaven handler om de «usynlige» barna. De usynlige barna i denne sammenheng er ... -
«De utrolige årene» og barns sosial kompetanse: en kvalitativ studie av barnehagelæreres opplevelser.
(Bachelor thesis, 2018) -
De yngste barnas medvirkning i et relasjonelt perspektiv
(Bachelor thesis, 2014)Jeg skal skrive om de yngste barna i barnehagen, og observere ett og toåringene. Min problemstilling lyder som følger: ”Hva kjennetegner de yngste barnas medvirkning når de er i samspill med personalet i barnehagen?”. ... -
De yngste barnas mulighet til å medvirke: Kjærlighet, barnet som subjekt og hverdagsøyeblikk.
(Bachelor thesis, 2018) -
De yngste barnas uttrykk i et medvirkningsperspektiv
(Bachelor thesis, 2018) -
De yngste barns medvirkning i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Debatten om 100-årsjubileet for opprettelsen av Nord-Irland
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er den nord-irske debatten rundt 100-årsmarkeringene for opprettelsen av Nord-Irland. Dette er en tekstanalyse der uttalelser fra politikere i seks av de største nord-irske partiene er ... -
Decentering and fiction: on developing intercultural competence using a picturebook in a Norwegian L2 Classroom. A study of how, in light of intercultural theory, the picturebook ”The Soccer Fence” by Phil Bildner can be seen to serve as a teaching tool to develop the ability to decenter.
(Master thesis, 2016-05-16)The current master’s thesis deals with trying out a teaching tool for developing decentering, an element within intercultural competence, in a 5th grade class using the picturebook The Soccer Fence (2014) by Phil Bildner. ... -
«Deeds not words» En analyse av ulike narrativer i suffragettehistorien
(Master thesis, 2017-05-15)Kvinner har i de senere årene fått en større plass i historieskrivingen. Men hvordan har de blitt skrevet om? Kjønnsforskningen og kvinnehistorien gjorde sitt inntog på 1970-tallet, og flere kjønnshistorikere ønsket å ...