Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 2146-2165 av 2193
-
When Anger Arises in the Interaction with Children in Kindergartens – The Staff’s Reactions to Children’s Resistance
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Research on educational activities generally focuses on the importance of positive emotions in the interaction between teachers and children. This article will focus on the challenging emotions that can arise when kindergarten ... -
Which Right is Right? An Exploration of the Intersection between Religious Identity and the Human Right to Gender Equality in Two Different Teacher Education Contexts: South Africa and Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article argues that the intersection between personal religious identity and human rights issues needs to be explored. There is a need to bridge the gap between policy (the constitutions of countries such as South ... -
“Who said that?” A study into the use of oral English in English-language teaching and sources of incidental English-language learning in two Norwegian lower-secondary school classrooms.
(Master thesis, 2016-05-18)This thesis investigates how much oral English pupils are exposed to, and how much oral English they produce, in two ESL classrooms in the eighth and tenth grades in western Norway. The study also focuses on extra-curricular ... -
Why a Re-theorisation of More-than-Parental Involvement in ECEC Is Needed
(Chapter; Peer reviewed, 2023)This introductory chapter begins with the critical presentation of the concept of parental involvement (PI) as one implying a “democratic deficit” that builds on educational experts’ protectorate approach towards families. ... -
Why let them walk when they can fly? : tilpasset opplæring og høyt begavede barn
(Master thesis, 2013) -
Wiki i grunnskolen. Hvilke muligheter og utfordringer finner man i læringsmiljøet?
(Master thesis, 2008)Oppgaven har tittelen: Wiki i grunnskolen. Hvilke muligheter og utfordringer finner man i et læringsmiljø? Den handler om hvordan man kan bruke wiki-verktøyet i en undervisningssammenheng. Gjennom en kasusstudie følges ... -
Wiki i ungdomsskulen og tilpassa opplæring: Korleis leggje til rette for tilpassa opplæring gjennom bruk av wiki?
(Master thesis, 2012-06-12)Oppgåva har tittelen Wiki i ungdomsskulen og tilpassa opplæring. Korleis leggje til rette for tilpassa opplæring gjennom bruk av wiki? Som tittelen tilseier er dette ein freistnad på å finne ut korleis det digitale ... -
Work engagement and its relationship with personality traits among teachers at the secondary level in Norway
(Master thesis, 2019)The current master’s thesis examines the relationship between work engagement and personality among teachers at the secondary level in Norway. It is posited that basic personality characteristics can help us understand why ... -
World Peace Game som undervisingsmetode i samfunnskunnskap
(Master thesis, 2017-05-15)Denne oppgåva er eit casestudie i samfunnsfag, der World Peace Game (WPG) blir vurdert som undervisingmetode. 60 elevar i 10.klasse frå ein norsk skule gjennomførde dette dramapedagogiske rollespelet, der politisk ... -
WOW, her vil vi leike!
(Bachelor thesis, 2020) -
De yngste barna - Nysgjerrighet og undring ute i naturen
(Bachelor thesis, 2023) -
Young Child’s and Older Adult’s Voices: Dialogue in a Song
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This paper is a review of an intergenerational song produced in the Philippines in 1980, which features a dialogue of an older adult and a young child. -
Yrkesfagenes status i det norske samfunn
(Master thesis, 2022)Formålet med dette prosjektet har vært å studere hvordan det norske samfunns syn er på yrkesfaglig utdanning og konsekvensene det eventuelt kan få på sikt. Jeg har prøvd å se på yrkers status gjennom aktive yrkesutøvere ... -
Zambian Civic Education Teacher Students in Norway for a Year—How Do They Describe Their Transformative Learning?
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Through 10 years of cooperation between the University of Zambia and the Western Norway University of Applied Sciences, 24 students of Civic Education (Social Sciences) from the University of Zambia had an opportunity to ... -
Zambiske læreres erfaringer i arbeid med hørselshemmede elever
(Student paper, others, 2017)Jeg hadde min åtteukers prosjektpraksis i Livingstone i Zambia, der jeg blant annet hadde et praksisopphold ved en spesialavdeling for hørselshemmede elever på enbarneskole. Allerede første dag på spesialavdelingen merket ... -
Zambiske verdiar i eit samfunn i endring
(Student paper, others, 2017)Denne oppgåva er skriven i samband med “Global Knowledge”- studiet og mitt tre månadars praksisopphald i Zambia. I mitt prosjektarbeid: “Zambiske verdiar i eit samfunn i endring", har eg forsøkt å finne ut kva verdiar nokre ... -
Å arbeide med flyktningborn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Å avdekke en traumatisk opplevelse: Hvordan avdekker barnehagelærer seksuelle overgrep mot barn i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven skal jeg ta for meg temaet seksuelle overgrep mot barn i barnehagen. I følge rammeplanen for barnehagen har jeg som barnehagelærer ulike roller og flere typer ansvar. Barnehagelærer har et særlig ... -
Å fly saman gjev større effekt enn å fly aleine
(Bachelor thesis, 2019)