Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1530-1549 av 2193
-
Omsorg for sårbare barn
(Bachelor thesis, 2021) -
Omsorg i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Omsorg og disiplin - side om side : hvordan viser de omsorg og hvorfor disiplinerer de barna i SOS-barnehagen i Zambia?
(Bachelor thesis, 2009)”Omsorg og disiplin – side om side” Denne oppgaven handler om hvordan de viser omsorg og hvorfor de disiplinerer barna i SOS-barnehagen i Livingstone i Zambia. Jeg valgte å gå nærmere inn på dette temaet fordi det var ... -
Omsorg, læring, utvikling og danning eit leiaransvar
(Bachelor thesis, 2015)I Stortingsmelding melding 41 (Kunnskapsdepartement, 2008-2009) kan vi lese at omsorg, læring, utvikling og danning er eit leiaransvar. Barnehagens formålsparagraf gir uttrykk for samfunnet sine normer og verdiar. Den seier ... -
Omsorgskvalitet, ein føresetnad for god tilknytingsprosess og utvikling av god psykisk helse hjå barnehagebarn
(Bachelor thesis, 2017)Korleis kan pedagogisk leiar i barnehagen skape gode rammer for barn si psykiske helse? Øyvind Kvello (2015) har ein definisjon på psykisk helse i boka Barn i risiko; «Til god psykisk helse regnes dimensjoner slik som ... -
Omsorgssvikt hos barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Omvendt undervising i høgare utdanning
(Master thesis, 2021)Målet for denne kvalitative studien er å finne ut kva måte omvendt undervisning kan bidra til å påverke motivasjon hjå studentar i teoretiske fag. Her har det gjennom aksjonsforsking blitt gjennomført to økter med omvendt ... -
Omvendt undervisning i barne- og ungdomsskulen: Lærarar sine opplevingar av omvendt undervisning knytt til prinsippet om tilpassa opplæring
(Master thesis, 2021)Hensikta med denne masteroppgåva er å undersøkje korleis lærarar i grunnskulen opplever å bruke omvendt undervisning i sin praksis, og korleis dei bruker undervisningsmetoden for å tilpasse opplæringa for elevane sine. ... -
Omvendt undervisning i mat og helse
(Master thesis, 2021)masteroppgaven har hatt omvendt undervisning i mat og helse som tema. Omvendt undervisning er en relativt ny undervisningsmetode. Den kan enkelt forklares med at den undervisningen som tradisjonelt har foregått i klasserommet, ... -
Omvendt undervisning i naturfag: En studie av elever på 9.trinn
(Master thesis, 2016-08-09)I studien presenteres en undersøkelse av fenomenene motivasjon, lekser og omvendt undervisning. Målet med studien er å belyse elevenes opplevelse av motivasjon til å gjøre lekser, framstilt som omvendt undervisning, i ... -
Omvendt undervisning i norskfaget: En studie av en lærer og elevers opplevelse av omvendt undervisning i norskfaget
(Master thesis, 2015-10-13)Dagens samfunn er preget av en rask digital utvikling, noe som åpner for nye måter å organisere undervisningen på. Stadig flere lærere velger å ta i bruk den mer moderne undervisningsmetoden, omvendt undervisning. Omvendt ... -
OneNote i et tverrfaglig samarbeid: En designstudie om bruk av OneNote som digital støtte for elever og lærere
(Master thesis, 2017)Formålet med studien har vært å undersøke om et digitalt verktøy kunne brukes til mer enn å distribuere fagstoff fra lærer til elev og i stedet være med på å tette gapet mellom teknologi og pedagogikk. Forankret i synet ... -
OneNote og vurdering for læring: En aksjonsstudie om bruk av OneNote til dokumentasjon og underveisvurdering i faget Prosjekt til fordypning
(Master thesis, 2013-07-01)Formålet med denne kvalitative aksjonsstudien var å bidra til utvikling av underveisvurdering ved hjelp av digitale verktøy. Studien ble gjennomført i en yrkesfaglig Vg2 klasse, og oppgaven beskriver funn med utgangspunkt ... -
Operasjonalisering av tidlig innsats på 1.- 4.trinn: En kvalitativ studie av ledere og læreres forståelse og praktisering av tidlig innsats
(Master thesis, 2023)Tidlig innsats og inkluderende fellesskap er avgjørende for å sikre at alle barn og unge kan nå sine drømmer og ambisjoner. I dag står tidlig innsats som et av prinsippene i arbeidet med å forbedre det norske utdanningssystemet ... -
Oppfølging av nyutdannede lærere: Hva innebærer det i dag?
(Bachelor thesis, 2018)23. februar 2017 vedtok Stortinget at det skal utarbeides nasjonale normer for veiledningsordningen av nytilsatte nyutdannede lærere. Vi vil undersøke hva veiledningsordningen er i dag og dermed hva de nasjonale rammene ... -
Oppfølging av omsorgssvikt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020) -
Oppgåvebasert engelsk undervisning: Struktur eller valfridom?
(Bachelor thesis, 2019)I engelskundervisninga er det viktig at elevane er motiverte til å lære språket. Forsking viser at det er mykje bruk av tekstbaserte lærebøker i norske skular (Gilje, et al., 2016; Juuhl, Hontvedt, & Skjelbred, 2010), noko ... -
Opplever elever i ungdomsskolen at de digitale medier som brukes av elevene på fritiden også bør være en del av arbeidsformene på skolen?: Hvordan fortolker elever de retningslinjer som skolene gir for bruk av digitale medier?
(Master thesis, 2014-07-08)Masteroppgaven har utgangspunkt i å beskrive funn fra kvalitative og kvantitative data, for å få innsikt i om elevene på 10. trinn mener deres digitale bruk i undervisningen er til fordel eller ulempe. Funn fra denne studien ... -
Opplæring for alle: En studie av skoletilbud for unge med psykiske vansker
(Master thesis, 2017-02-17)Formålet med studien er å undersøke og lære mer om hvilke faktorer som kan være viktige for å utvikle et kvalitativt godt skoletilbud for unge med psykiske vansker i videregående opplæring. 15-20 % av ungdomsgruppen sliter ...