Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1280-1299 av 2200
-
Lærere i det digitaliserte klasserommet
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærere i møte med elever med psykiske lidelser : ”det er ikke egentlig dette vi kan”
(Master thesis, 2006) -
Lærere i møte med utfordringer i matematikkundervisningen i innføringsklasser
(Bachelor thesis, 2017) -
Lærere med ikke-vestlig bakgrunn i møte med elever med ikke-vestlig bakgrunn
(Master thesis, 2021)Denne studien har tatt utgangspunkt i hvordan lærere med ikke-vestlig bakgrunn reflekterer og opplever deres samhandling med elever med ikke-vestlig bakgrunn i skolen. I tillegg til disse lærernes refleksjoner og møter med ... -
Lærere og kildekritikk: Ungdomsskolelæreres opplevelse av elevenes kildekritikk på internett
(Master thesis, 2015-06-29)Den overordnede problemstillingen for masterstudiet er ”Hvordan forholder et utvalg ungdomsskolelærere seg til elevenes opplæring av digital kildekritikk?”. Internett utgjør en økende andel av elevenes hverdag, og stiller ... -
Lærere som blir: En masteroppgave om hvorfor lærere velger å bli i yrket
(Master thesis, 2021)Oppgaven er en kvalitativ studie om hvorfor fem lærere har valgt å bli værende i læreryrket. Studien har belyst følgende fenomen: Hva er det som gjør at lærere velger å bli i yrket? Hvilken betydning har den nasjonale ... -
Lærerens motiveringsarbeid i et sosialkognitivt læringsperspektiv
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerens oppfatning av det tverrfaglige tema Folkehelse og Livsmestring
(Master thesis, 2021)Høsten 2020 ble Kunnskapsløftete 2020 tatt i bruk i Norsk barne- og ungdomsskole. Som en del av denne fagfornyelsen er det nye tverrfaglige tema Folkehelse og Livsmestring. Denne studien er et resultat av min interesse ... -
Lærerens oppfølging av elever som har traumatiske erfaringer fra krig og flukt
(Master thesis, 2023)Temaet for denne masteroppgaven er tabuiserte traumer fra krig og flukt. Her tar jeg for meg erfaringer lærere har med å støtte og tilrettelegge for elever som har vært gjennom krig og flukt, samt hvordan tidligere elever ... -
«LÆRERENS SYN PÅ VERDIFORMIDLING»
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerens tilrettelegging for godt og gjensidig samarbeid med minoritetsspråklige foreldre
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerens tilrettelegging i skolen for elever med barnedepresjon
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan lærere kan få til god tilrettelegging i skolen for elever med barnedepresjon, samt bidra til å sette søkelys på barn sin psykiske helse. Problemstillingen som denne studien ... -
Læreres arbeid med utfordrende atferd i et utviklingsøkologisk perspektiv
(Master thesis, 2023)Temaet for denne masteroppgaven er læreres arbeid med utfordrende atferd. Formålet med studien er å undersøke hvordan lærere arbeider med utfordrende atferd i skolen og hva som påvirker deres muligheter i dette arbeidet. ... -
Læreres erfaring med utviklingsmessige språkvansker i skolen
(Master thesis, 2022)Bakgrunn for studien: Det er svært mange barn som lider av utviklingsmessige språkforstyrrelser i skolen. Forskning viser også at mange ikke blir fanget opp, selv om de viser tegn til språkforstyrrelsen. Det blir trukket ... -
Læreres erfaringer med å tilrettelegge og skape inkluderende læringsmiljø for elever med ADHD i skolen
(Master thesis, 2023)Studiens mål var å undersøke hvordan lærere kan legge til rette og skape et inkluderende læringsmiljø for elever med ADHD. Problemstillingen for studien vår er: «Hvordan kan lærere tilrettelegge for et inkluderende ... -
Læreres erfaringer med regnefortellinger i arbeid med matematiske problemer
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvordan et utvalg nyutdannede matematikklærere tilrettelegger for bruk av regnefortellinger i arbeid med matematiske problemer, for å få innsikt i elevers forståelse. Oppgaven ... -
Læreres erfaringer rundt organisering av spesialundervisning
(Master thesis, 2023)I løpet av utdanningen som grunnskolelærer med fordypning i spesialpedagogikk, har jeg fått et innblikk i hvor viktig spesialundervisning kan være for elever som har behov for det. Samtidig er spesialundervisning et stadig ... -
Læreres forståelse av digital dømmekraft i samfunnsfag – en kvalitativ studie
(Master thesis, 2021)Formålet med denne masteroppgaven, er å undersøke hvilke forståelse og tilnærming lærerne har om begrepet digital dømmekraft, da det kommer tydelig fram som et av dannelsesmålene i skolens styringsdokument. I undersøkelsen ... -
Læreres forståelse av, og tilrettelegging for dybdelæring i matematikk
(Master thesis, 2021)Forskning viser at det ikke er et entydig svar på hva dybdelæring er. Dette skaper utfordringer med tanke på hvordan det skal gjøres i praksis. Fagfornyelsen skal, med blant annet endret innhold i fagene, bedre tilrettelegge ... -
Læreres forståelse og møte med elever med atferdsvansker
(Master thesis, 2019)Formålet med masteroppgaven er å kaste lys over læreres forståelse av elever med atferdsvansker og hvordan lærere møter elever med atferdsvansker. Et kvalitativt design har blitt benyttet i form av semistrukturerte ...