Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 566-585 av 2198
-
Factors associated with hypothermia in Post operative patients in Zambia as compared to Norway
(Student paper, others, 2013)The purpose of this write up is to discuss factors associated with post operative hypothermia because of its life threatening complications as mentioned above in order to improve the quality and care of postoperative ... -
Fagdidaktisk tilnærming og kroppsøvingselevar si involvering i longnet volleyballundervisning
(Master thesis, 2019)Føremålet med den masterstudien er å undersøke i kva grad det er forskjellar i elev-involvering ved bruk av undervisningsmetodane økologisk oppgåveanalyse og tradisjonell undervisningsmetode i volleyballundervisning ved ... -
Fagdidaktiske overveielser i matematikk-undervisningen: Aktiviteter med digitale verktøy
(Master thesis, 2010)Bakgrunnen for studien er Skolefagsundersøkelsen 2009, der bruk av digitale verktøy har blitt kartlagt både som hjelpemiddel i planlegging og til gjennomføring av undervisning. Skolefagsundersøkelsen 2009 beskriver læreres ... -
Faglege samtalar i matematikk
(Bachelor thesis, 2019) -
Faglig inkludering i norskfaget gjennom bruk av digitale læremidler og digitale ressurser for læring
(Master thesis, 2021)Inkludering er viktig i skolen. I en stadig mer digitalisert skolehverdag for ungdomsskoleelever ble denne problemstillingen utarbeidet: Hvordan legger norsklærere på ungdomstrinnet til rette for at elever skal bli inkludert ... -
Faglig mobilbruk i videregående skole
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven ser på hvordan elever i videregående skole bruker mobiltelefonen sin faglig. Utviklingen av mobil teknologi, og utbredelsen av mobiltelefoner har satt sitt preg på norsk skolehverdag. De fleste elever ... -
Fagtradisjoner på lag mot dannelse
(Bachelor thesis, 2015-10-27)Tittel: Fagtradisjoner på lag mot dannelse Problemstilling: ”Hvordan spiller de ulike fagtradisjonene i kunst og håndverksfaget på lag for å ivareta LK06 – generell del og målet med å danne eleven?” Bakgrunnen for denne ... -
Faktorer som fremmer eller hemmer barnehagelærere i å melde bekymring
(Bachelor thesis, 2021) -
Falske framstillingar og konkurrerande diskursar: Norsk okkupasjonshistorie i offentleg debatt
(Master thesis, 2022)Denne oppgåva undersøker korleis ulike populærkulturelle framstillingar av norsk okkupasjonshistorie 1940-1945 blir diskutert i offentleg debatt. Analysen tar for seg debattane rundt to TV-seriar og éi bok som gjekk føre ... -
Familielivet i Zambia
(Bachelor thesis, 2009) -
Familietilvenning for flerkulturell familie i barnehagen: En barnehagelærers persepsjon
(Bachelor thesis, 2023) -
Fanga av feminiseringa?
(Bachelor thesis, 2013) -
Faraos språkeksperiment
(Others, 2011) -
Fargespillmetodikk som inkluderingsverktøy i skolen
(Master thesis, 2018)Studien omhandler bruken av fargespillmetodikk som inkluderingsverktøy i skolen. Kjernen i metodikken er å se mennesker som ressurser, og bygger på en gammel tradisjon – gaveutveksling. Fargespill som stiftelse er i ... -
Fathers’ involvement on children’s school performance among camped-refugees and local majorities’ communities in Tanzania
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study assessed differences in fathers’ roles and involvements in children’s development and learning in Tanzania. It compared fathers’ socio-economic statuses and their implications on children’s various indicators ... -
Fattigdom: Elevers oppfattelser og læreverks presentasjon av fattigdom i Tanzania
(Bachelor thesis, 2019) -
Feedback practice in lower secondary school: Exploring development of perceptions of feedback practice among students and teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article reports on a qualitative study investigating how perceptions of feedback and feedback practice developed over the course of a seven-month development project with students and teachers in ten lower secondary ... -
Felles mål felles agenda?: Om IKT-avdelingens betydning for IKT-satsingen i skolen
(Master thesis, 2016-04-08)I denne studien ser jeg nærmere på samspillet mellom skolene og IKT-avdelingene, hvilken betydning IKT-avdelingen har for integrasjonen av IKT i skolen og hvordan IKT-avdelingene og skolene samarbeider for at integrasjonen ... -
Feltarbeid – forskande tilnærming til praksis
(Chapter, 2020)Using field work and undergoing field practice in junior high school in teacher education for vocational subjects is a new methodological approach to focus, content and to how student practice is organized and carried out. ... -
Femårig grunnskolelærerutdanning – slik studentene beskriver den
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Det er et skille mellom teori og praksis i lærerutdanningen – mellom det som skjer i undervisningen på studiet, og det som skjer i klasserommet i skolen. Dette var en av hovedutfordringene da lærerutdanningen ble reformert ...