Blar i Høgskulen på Vestlandet på tittel
Viser treff 7511-7530 av 13110
-
Lærere i møte med elever med psykiske lidelser : ”det er ikke egentlig dette vi kan”
(Master thesis, 2006) -
Lærere i møte med utfordringer i matematikkundervisningen i innføringsklasser
(Bachelor thesis, 2017) -
Lærere med ikke-vestlig bakgrunn i møte med elever med ikke-vestlig bakgrunn
(Master thesis, 2021)Denne studien har tatt utgangspunkt i hvordan lærere med ikke-vestlig bakgrunn reflekterer og opplever deres samhandling med elever med ikke-vestlig bakgrunn i skolen. I tillegg til disse lærernes refleksjoner og møter med ... -
Lærere og kildekritikk: Ungdomsskolelæreres opplevelse av elevenes kildekritikk på internett
(Master thesis, 2015-06-29)Den overordnede problemstillingen for masterstudiet er ”Hvordan forholder et utvalg ungdomsskolelærere seg til elevenes opplæring av digital kildekritikk?”. Internett utgjør en økende andel av elevenes hverdag, og stiller ... -
Lærere som blir: En masteroppgave om hvorfor lærere velger å bli i yrket
(Master thesis, 2021)Oppgaven er en kvalitativ studie om hvorfor fem lærere har valgt å bli værende i læreryrket. Studien har belyst følgende fenomen: Hva er det som gjør at lærere velger å bli i yrket? Hvilken betydning har den nasjonale ... -
Lærere som lærer: en studie av kunnskapsutvikling og profesjonsfellesskap
(Master thesis, 2021)Lærere som lærer – en studie av kunnskapsutvikling og profesjonsfellesskap – er en kvalitativ studie med formål å undersøke lærers tolkning av kunnskapsutvikling og profesjonsfellesskap, samt vilkårene for disse på egen ... -
Lærerens arbeid i møte med spiseforstyrrelser
(Bachelor thesis, 2020) -
Lærerens motiveringsarbeid i et sosialkognitivt læringsperspektiv
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerens møte med elevene og selvregulert læring på ungdomstrinnet.
(Norsk pedagogisk tidsskrift, Journal article, 2011-01)Målet med undersøkelsen var å undersøke hvordan elevenes erfarte støtte fra lærere og medelever er relatert til eget initiativ for skolearbeid. Dataene var fra et nasjonalt representativt utvalg 13-årige elever (n = 1591) ... -
Lærerens oppfatning av det tverrfaglige tema Folkehelse og Livsmestring
(Master thesis, 2021)Høsten 2020 ble Kunnskapsløftete 2020 tatt i bruk i Norsk barne- og ungdomsskole. Som en del av denne fagfornyelsen er det nye tverrfaglige tema Folkehelse og Livsmestring. Denne studien er et resultat av min interesse ... -
Lærerens oppfølging av elever som har traumatiske erfaringer fra krig og flukt
(Master thesis, 2023)Temaet for denne masteroppgaven er tabuiserte traumer fra krig og flukt. Her tar jeg for meg erfaringer lærere har med å støtte og tilrettelegge for elever som har vært gjennom krig og flukt, samt hvordan tidligere elever ... -
Lærerens perspektiv på fysisk aktiv læring: et kvalitativt intervju
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavetittel: Lærerens perspektiv på fysisk aktiv læring - et kvalitativt intervju Forfatter: Sandra Stien og Tore Brekke Mandelid, Bachelor i Idrett, fysisk aktivitet og helse 2018-2021, Høgskulen på Vestlandet ... -
Lærerens rolle i en polarisert tid
(Master thesis, 2020)I denne oppgaven ser vi på hvordan bærekraftsbegrepet opptrer i læreplanene fra M74 og frem til den kommende læreplanen LF20, med problemstillingen “Hvordan presenteres bærekraftsbegrepet i nåværende, kommende og tidligere ... -
«LÆRERENS SYN PÅ VERDIFORMIDLING»
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerens tilrettelegging for elevens læring i skolens friluftsliv
(Master thesis, 2014)I denne studien har jeg intervjuet seks lærere ved to forskjellige skoler. Formålet med studien er å forstå hvordan lærere med friluftslivsbakgrunn underviser i skolens friluftsliv. Problemområdet i studien fokuserer på ... -
Lærerens tilrettelegging for godt og gjensidig samarbeid med minoritetsspråklige foreldre
(Bachelor thesis, 2019) -
Lærerens tilrettelegging i skolen for elever med barnedepresjon
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan lærere kan få til god tilrettelegging i skolen for elever med barnedepresjon, samt bidra til å sette søkelys på barn sin psykiske helse. Problemstillingen som denne studien ... -
Læreres arbeid med utfordrende atferd i et utviklingsøkologisk perspektiv
(Master thesis, 2023)Temaet for denne masteroppgaven er læreres arbeid med utfordrende atferd. Formålet med studien er å undersøke hvordan lærere arbeider med utfordrende atferd i skolen og hva som påvirker deres muligheter i dette arbeidet. ... -
Læreres erfaring med utviklingsmessige språkvansker i skolen
(Master thesis, 2022)Bakgrunn for studien: Det er svært mange barn som lider av utviklingsmessige språkforstyrrelser i skolen. Forskning viser også at mange ikke blir fanget opp, selv om de viser tegn til språkforstyrrelsen. Det blir trukket ... -
Læreres erfaringer med å tilrettelegge og skape inkluderende læringsmiljø for elever med ADHD i skolen
(Master thesis, 2023)Studiens mål var å undersøke hvordan lærere kan legge til rette og skape et inkluderende læringsmiljø for elever med ADHD. Problemstillingen for studien vår er: «Hvordan kan lærere tilrettelegge for et inkluderende ...