Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjell, Håvard
dc.date.accessioned2024-06-25T10:36:33Z
dc.date.available2024-06-25T10:36:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3135689
dc.descriptionMasteroppgave i grunnskolelærerutdanningen, samfunnsfagen_US
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en kvalitativ studie av prosjektet SMARTere teknologi som er utarbeidet av Ungt Entreprenørskap. Jeg har forsket på samspillet mellom elevene sitt arbeid med en åpen og kreativ oppgave som SMARTere teknologi og hvordan dette prosjektet kan være et verktøy for å stimulere entreprenørielle ferdigheter hos elever på 6.trinn. Dette har jeg undersøkt ved hjelp av metoder som observasjon og feltsamtaler. Studien tar også for seg SMARTere teknologi som et prosjekt og vurderer det opp mot læreplanen og relevant teori. For å undersøke hvordan SMARTere teknologi kan være et verktøy for stimulering av entreprenørielle ferdigheter har jeg valgt en ustrukturert tilnærming til observasjonen som gjør at mulighetene for egne tolkninger er til stede. Begreper som pedagogisk entreprenørskap, entreprenørielle ferdigheter, kreativitet, innovasjon, samarbeid og bærekraftig utvikling er alle sentrale i denne oppgaven. Denne studien tar også for relevansen av SMARTere teknologi i forbindelse med tverrfaglige temaer og vurderer positive og negative sider. Studien tar også for seg konkurranseaspektet som kommer med prosjektet SMARTere teknologi, og hvordan dette kan både være noe som er en motivasjonsfaktor for noen, og demotiverende for andre. Studien tar for seg kreativ problemløsning og setter dette opp imot en mer tradisjonell undervisningsformen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectsamfunnsfagen_US
dc.subjectgrunnskolelærerutdanningen_US
dc.subjectproblemløsningen_US
dc.titleKreativ og innovativ problemløsing for elever på mellomtrinneten_US
dc.title.alternativeCreative and innovative problem solving for students at intermediate levelen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGBSA550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal