dc.contributor.author | Paulsen, Oda Notevarp | |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T13:07:44Z | |
dc.date.available | 2024-01-25T13:07:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8461-060-3 | |
dc.identifier.issn | 2535-8103 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3113865 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten beskriver utprøving av studentaktive læringsformer i en videreutdanning i karriereveiledning ved Høgskolen på Vestlandet våren 2022. Rapporten redegjør for et utviklingsarbeid og forskning på egen undervisningspraksis ved Høgskolen på Vestlandet. Prosjektet har hatt to formål: 1.) Utvikling av egen undervisningspraksis og 2.) Bidra til ny kunnskap om hvordan studenter som tar karriereveiledningsspesifikk utdanning erfarer læringsformene og hvilken betydning det har å samarbeide og lære sammen i studiegrupper. Rapporten vil fremheve studentenes erfaringer og læringsprosess. Studentenes skriftlige refleksjonsnotat om læringsprosessen er prosjektets datagrunnlag og bidrar til å belyse hvordan læringsaktivitetene har blitt erfart av studentene. Refleksjonsnotatene har blitt analysert og blir i rapporten kort diskutert i lys av sosiokulturell læringsteori og kollektiv læring (Dysthe, 2001; Wenger, 1998). | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | HVL-rapport;2024/1 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | karriereveiledning | en_US |
dc.subject | praksisfellesskaper | en_US |
dc.subject | høyere utdanning | en_US |
dc.title | Rapport emneutvikling: Studentaktive læringsformer i videreutdanning i karriereveiledning (2021-2022) | en_US |
dc.type | Report | en_US |