Show simple item record

dc.contributor.authorFagerheim, Caroline
dc.date.accessioned2023-09-05T12:00:25Z
dc.date.available2023-09-05T12:00:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3087498
dc.descriptionMaster i didaktiske praksisar, Høgskulen på Vestlandeten_US
dc.description.abstractDenne masteroppgåva har som føremål å gi ei større oversikt over kva normavvik ein finn i nynorske elevtekstar og få eit svar på kor stor del av desse som er samanfallande med bokmålsnorma. Dette for å tydeleggjere kva særlege utfordringar nynorskeleven har. Fleire studiar har granska normavvik i tekstar skrivne av elevar med nynorsk som hovudmål, og det er mellom anna avdekt at fleire avvik kan sjåast i samanheng med bokmålssamanfall. Studien min er ein komparativ litteraturstudie, og den komparative analysen min presenterer, samanliknar og diskuterer funna i seks studiar; Bjørhusdal & Juuhl (2017), Støfring (2019), Eiksund (2020), Hellevang (2020), Røhme (2020) og Hånes (2021). Desse studiane er uavhengige granskingar av normavvik i tekstar skrivne av elevar med nynorsk som hovudmål. Ein vesentleg del av avvika i elevtekstane er bokmålssamanfall. Desse avvika utgjer mellom 33 - 47 % av alle normavvika i alle studiane, om ein berre ser på «reine» bokmålssamanfallande avvik. Nynorskelevane gjer, som bokmålselevane, mykje feil med dobbelkonsonant og med og/å. Spesifikt i nynorsktekstane er bruk av leksem som ikkje samsvarar med nynorsknorma, det å byte ut ein konsonant eller vokal i leksemet slik at ordet heller samsvarar med bokmålsnorma, monoftong i staden for diftong og sterke verb som blir bøygde svakt. Vidare følgjer fleire avvik knytte til verb- og substantivbøyinga, ein avvikstype som er lite frekvent hos bokmålselevane. Funna i undersøkinga syner fleire samanfallande tendensar sjølv om elevtekstane i dei ulike studiane er henta frå ulike årstrinn og ulike deler av landet. Eit av primærfunna i denne oppgåva er at til tross for skilnadar i alder og geografi, er omfanget av bokmålssamanfallande avvik påfallande likt i dei nynorske elevtekstane. Alle studiane i empirien peikar på at det er behov for ein eigen språkdidaktkk for nynorskeleven. Dette er noko funna mine òg støttar opp omen_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectdidaktikken_US
dc.subjectbokmålssamanfallen_US
dc.subjectelevtekstaren_US
dc.titleBokmålssamanfall i nynorske elevtekstar: ein komparativ studieen_US
dc.title.alternativeBokmål-interferens in Nynorsk pupils texts: a comparative studyen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMDIP550en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal