Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSlaatsveen, Vegard Modahl
dc.date.accessioned2023-08-01T12:33:03Z
dc.date.available2023-08-01T12:33:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3082152
dc.description.abstractHva kan forhindre at gutter faller ut av skolen, og dermed unngå at de potensielt blir en del av et stort samfunnsproblem? Jeg har tatt utgangspunkt i prosjektet Guttas Campus som søker å hente disse guttene inn igjen i skolen. Jeg har brukt metodene deltakende observasjon, individuelle- og gruppeintervju. I tillegg har jeg brukt Mead sin speilingsteori, samt Connell sin teori om hegemonisk maskulinitet som teoretisk grunnlag, og sett på hva som kan være virkestoffet til Guttas Campus. Jeg har funnet at relasjons- og tillitsbygging, arbeid med karakterstyrker, og læringsmiljø tuftet på guttenes kollektiv som grunner til guttenes faglige forbedring i løpet av den to ukers lange campen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleGuttas campusen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGUSA550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal