Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHedemann, Janne Midttun
dc.date.accessioned2022-12-15T13:55:58Z
dc.date.available2022-12-15T13:55:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3038068
dc.descriptionHøgskulen på Vestlandet, institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfagen_US
dc.description.abstractI kjølvannet av innføringen av Fagfornyelsen 2020 har jeg skrevet en masteroppgave som omhandler begrunnelsen for historiefaget i videregående skole. Konteksten for denne oppgaven er spesiell fordi tidligere kunnskapsminister Guri Melby foreslo våren 2021 å ommøblere på fagene i videregående skole ved å blant annet fjerne historiefaget som obligatorisk fellesfag. Dette gjorde meg nysgjerrig på hva lærere og elever tenker om historiefagets relevans. Jeg har intervjuet lærere i videregående skole for å høre hva de tenker om historiefaget og hvordan de legitimerer faget for sine elever. I tillegg har jeg sendt ut en spørreundersøkelse til flere elever på en videregående skole for å høre hva de mener om historiefaget. Funnene jeg har gjort illustrerer hvor forskjellig man kan tenke om og begrunne historie som undervisningsfag i videregående skoleen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHva skal vi med historie i videregående skole?en_US
dc.title.alternativeLegitimation for history at high schoolen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMDIP550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal