Show simple item record

dc.contributor.authorBalchen, Christian Hovda
dc.date.accessioned2022-10-03T14:08:27Z
dc.date.available2022-10-03T14:08:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3023429
dc.descriptionLærarutdanning i praktiske og estetiske fag for 1-13 - Kroppsøving Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett (FLKI) 16.05.2022en_US
dc.description.abstractDenne masteroppgåva har som hensikt å sjå nærare på korleis kroppsøvingsfaget i LK20 har vorte oppfatta av kroppsøvingslærarar etter innføringa av den hausten 2020.Den ønsker òg å sjå om den har ført til endringar i undervisningspraksisen i kroppsøvingsfaget. Det er nytta kvalitativ forsking ved å gjennomføra fira semistrukturert intervju av fira kroppsøvingslærarar ved same skule, for innsamlinga av relevant datamateriale. Dette datamaterialet er analysert i lys av eit teoretisk grunnlag som har som føremål å gjer eit forsøk på å svara på problemstillinga: Korleis er den nye læreplanen (LK20) i kroppsøving oppfatta av kroppsøvingslærarar, og har den ført til noko endring i deira undervisningspraksis? Det teoretiske grunnlaget tek utgangspunkt i kroppsøvingsfaget sin eigenart og dei tre diskursane helse-, danning- og idrettsdiskursen som har vorte nytta i legitimeringa av faget. Goodlad (1979) sin teori om læreplanpraksis vil òg vera med å danna det teorietiske grunnlaget. Funna i denne masteroppgåva viser at lærarane har ei positiv innstilling til LK20 og retninga den vil dra kroppsøvingsfaget i, men den har ikkje ført til endring i undervisningspraksisen hos alle lærarane. Det vert nemnt av lærarane at livslang rørsleglede står sentralt i den nye læreplanen og at ein ønsker å nytta naturen og andre arenaar meir i undervisninga. Alle lærarane som er intervjua viser gjennom sine svar at dei til dels har oppfatta endringane og retninga for kroppsøvingsfaget i LK20. Funna viser at det fortsatt er lærarar som undervis med ei vektlegging av ein helse- og idrettsdiskurs, noko LK20 prøvar å arbeide mot. Lærarane som er intervjua kan delast i to ut i frå deira tilnærminga til korleis dei legitimerer undervisninga. To av dei undervis med ei vektlegging i dei to nemnte diskursane helse og idrett, medan dei to siste vektlegg danningsdiskursen. Kroppsøvingsfaget har eit ønske om å danna elevar med eit mål om å vera fysisk aktiv resten av livet (Utdanningsdirektoratet, 2019c). Dei to lærarane som undervis med eit større vektlegging av danningsdiskursen, har i større grad oppfatta essensen i LK20 (Utdanningsdirektoratet, 2019a). Funna viser vidare at lærarane ikkje føler dei har fått abeida nok med kroppsøvingsfaget i LK20, og at dette kan vera noko av grunnen til lite endring i undervisningspraksisen hos nokre av lærarane.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectLK20en_US
dc.subjectundervisningspraksisen_US
dc.subjectkroppsøvingen_US
dc.subjectkvalitativ metodeen_US
dc.subjectden nye læreplanenen_US
dc.subjectrørslegledeen_US
dc.subjectdannelseen_US
dc.title«Ein god kroppsøvingslærar skal evne å skapa meiningsfull aktivitet.» Eit kvalitativt studie av fira kroppsøvingslærarar sine oppfatningar av LK20 og endringar kring deira undervisningspraksisen_US
dc.title.alternative«A good physical education teachers should create meaningful activity.» A qualitative study of four physical education teachers and their perception of LK20 and the changes in their teaching practiceen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber96en_US
dc.description.localcodeMGBKØ550en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal