Institutt for kunstfag: Nye registreringer
Viser treff 1-20 av 165
-
«Det finnes en sang for alt!» Ansattes begrunnelser for sang i barnehage og skole – en empirisk studie
(Chapter; Peer reviewed, 2022)This chapter is based on two studies which aim to provide knowledgeabout the position of singing in Norwegian kindergartens and schools: (a) a nationalquantitative cross-sectional survey with kindergarten teachers and ... -
Drama som uttrykk for djup læring
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgåva vert det undersøkt på kva måte drama som læringsform kan bidra til djup læring og som vurderingsverkty i grunnskulen. Gjennom aksjonsforsking er det utvikla og gjennomført eit langstrakt dramaforlaup ... -
Fordjupingsinstrumentet i «LK20»: Ein multiple casestudie av tre musikklinjers implementering av læreplanen.
(Master thesis, 2021)Målet med denne studien har vore å undersøke implementeringa av dei nye læreplanane på musikklinja i norske vidaregåande skular som vart introdusert i august 2020, med fokus på fordjupingsinstrumentundervisninga. Dette ... -
Learning about materiality through tinkering with Micro:bits
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper discusses two pilot projects in Art and design education at the teacher training at Western Norway University of Applied Sciences. In the second round of drafts for the new curriculum of Art and design digital ... -
Experiencing (from) the inside – Mediated perspectives in kindergartens
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper presents a case study of preservice kindergarten teachers’ use of new form of digital imagery. The paper introduces spherical cameras and digital microscopes and discusses their affordances when introduced in ... -
Aarup 1960 and the poetics of materials
(Peer reviewed; Journal article, 2021)All design has its own conditional modes of expression; however, these are realised through the maker’s sense of the possibilities of materiality. This essay was inspired by a reclaimed piece of 1960s furniture designed ... -
Researching Posthumanizing Creativity: Expanding, Shifting, and Disrupting
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article explores the affordances, challenges, and imperfections of researching “post”humanizing creativity, by offering two exemplars, sharing how we walk the talk, so to speak, as well as how we have been rewarded ... -
Developing an understanding of intercultural music education in a Nordic setting
(Journal article; Peer reviewed, 2021)The purpose of this article is to achieve greater clarification of the meaning of the word ‘intercultural’ when used in Nordic music education research, by means of a literature review. The findings suggest that ‘intercultural’ ... -
Music in the school life of newly arrived migrant children: potential paths to participation and belonging
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article addresses migrant children’s entries into new education systems from the vantage point of musical participation. Through an ethnographic study of one Norwegian primary school, it investigates what scope for ... -
Who are the music student teachers in Norwegian generalist teacher education? A cross-sectional survey
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study is based on data from a national survey of generalist student teachers specialising in music in the new five-year primary and lower secondary school teacher education programme in Norway. The study aims to map ... -
Music in a Concussive Monologue
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The co-authors, a music therapist and a musicologist who suffered a concussion, collaboratively develop an autoethnography detailing the phenomenological experience of concussion and the gradually increasing role of music ... -
Fotografisk portrett: Eit kunstnarisk utviklingsarbeid
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgåva utforskar eg det fotografiske portrettet gjennom kunstnarisk utviklingsarbeid. Problemstillinga mi er: Kva kan eit fotografisk portrett vera? For å svare på problemstillinga har eg stilt tre ulike ... -
«Jeg prøver og øver frem løsninger. Det er som om det å løse hindringer gir meg noe positivt!»: Hvordan setter Vg1 elever ord på sine møter med materialer og skapende prosesser?
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er utarbeidet ved studiet Kreative fag og læreprosesser ved Høgskulen på Vestlandet campus Stord. Det har blitt gjennomført en kasustudie i en videregående skole. Hovedfokus er elevers møter med ... -
Mormor og meg
(Master thesis, 2021)Jeg har gjennom dette kunstneriske utviklingsprosjekt undersøkt mine barnlige og ureflekterte minner om min mormor. Hun døde da jeg var 16 år og jeg har siden hatt en ide om at hun ikke likte meg. For å undersøke sannheten ... -
Audio visual improvisation: A study of an multimodal artistic process
(Master thesis, 2021)“Audio-visual improvisation” is a study of a multimodal artistic process in a collaboration between a draughtsman and musicians. In this artistic research project, I drew ten drawings in collaboration with two musicians. ... -
Songkultur på tvers av generasjonar? - ein studie av ‘kveldsvers’ som eit pedagogisk og kulturelt tema i ei skuleklasse
(Master thesis, 2021)Denne studien tek utgangspunkt i fenomenet «kveldsvers» og korleis det vert opplevd i møtet mellom elevar og eldre innanfor rammene av eit samarbeid mellom ein barneskule og ein aldersheim. Studien er gjennomført som ein ... -
Uttrykt gjennom tegning: Utprøvelse av tegnemetodikk på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2021)Denne kvalitative studien har tatt utgangspunkt i en tegneworkshop der målet har vært å finne svar på hvilke refleksjoner 15-16 åringer gjør seg i møte med ulike tegneøvelser, og hvilke tanker de har om egen tegneatferd ... -
Laptop as a musical instrument: A case study of teachers’ practices, perceptions and legitimation
(Master thesis, 2021)During the past decade, the laptop has been offered at an increasing number of Norwegian upper secondary schools. It is without a doubt the instrument with the fewest similarities to the remaining instruments, which offers ... -
Ingen pensum eller eksamenar – kva øver dei til?
(Master thesis, 2021)Tema for denne oppgåva er musikk i folkehøgskule. Musikk er eitt av mange faglege tilbod i skuleslaget som i 2020 fekk høgast score på trivsel i ei EPSI-undersøking der foreldre, elevar og studentar deltok. Føremålet med ... -
Saman om tastaturet: Ein kvalitativ kasusstudie om samskriving og gruppevis nivådeling i eit norskfagleg skriveprosjekt på Vg1
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgåva har eg med utgangspunkt i sosiokulturell teori (Vygotsky, 1978) gjort ein kvalitativ kasusstudie med fokus på kombinasjonen av nivådeling og samskriving (Eritsland, 2008; 2009), der eg har undersøkt ...