Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelle, Karina
dc.date.accessioned2015-06-19T12:24:13Z
dc.date.available2015-06-19T12:24:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285261
dc.descriptionGrunnskulelærerutdanning 1.-7. PE369 Mai 2015nb_NO
dc.description.abstractGjennom utdanningen min opplever jeg at lesing som grunnleggende ferdighet har et stort fokus i skolen, og blir sett på som veldig viktig for all læring. Jeg opplever også store variasjoner i elevgruppene, og mitt inntrykk er mye mer nyansert enn at Norge oppfostrer skoletapere. Som lærerstudent og fremtidig lærer, ønsker jeg å finne ut mer om hva nasjonale prøver er, og hvorfor vi har de. Jeg ønsker å få et innblikk i lærerens erfaringer med nasjonale prøver i lesing, om de er til nytte eller frustrasjon i deres arbeid. På grunn av at nasjonale prøver er obligatoriske, ønsker jeg å få vite mer hvordan jeg som lærer kan bruke prøvene og resultatene som et pedagogisk verktøy. Problemstillingen blir derfor: Hvilke erfaringer har lærere med å bruke nasjonale prøver i lesing, og hvordan vurderer de prøvens nytteverdi?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnasjonale prøvernb_NO
dc.subjectlesingnb_NO
dc.subjectleseforståelsenb_NO
dc.subjectlesekompetansenb_NO
dc.titleHvilke erfaringer har lærere med å bruke nasjonale prøver i lesing, og hvordan vurderer de prøvens nytteverdi?nb_NO
dc.title.alternativeWhat experiences have teachers using national tests in reading, and how do they assess the sample’s usefulness?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber27nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel