dc.contributor.author | Helle, Karina | |
dc.date.accessioned | 2015-06-19T12:24:13Z | |
dc.date.available | 2015-06-19T12:24:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/285261 | |
dc.description | Grunnskulelærerutdanning 1.-7.
PE369
Mai 2015 | nb_NO |
dc.description.abstract | Gjennom utdanningen min opplever jeg at lesing som grunnleggende ferdighet har et stort fokus i skolen, og blir sett på som veldig viktig for all læring. Jeg opplever også store variasjoner i elevgruppene, og mitt inntrykk er mye mer nyansert enn at Norge oppfostrer skoletapere.
Som lærerstudent og fremtidig lærer, ønsker jeg å finne ut mer om hva nasjonale prøver er, og hvorfor vi har de. Jeg ønsker å få et innblikk i lærerens erfaringer med nasjonale prøver i lesing, om de er til nytte eller frustrasjon i deres arbeid. På grunn av at nasjonale prøver er obligatoriske, ønsker jeg å få vite mer hvordan jeg som lærer kan bruke prøvene og resultatene som et pedagogisk verktøy.
Problemstillingen blir derfor:
Hvilke erfaringer har lærere med å bruke nasjonale prøver i lesing, og hvordan vurderer de prøvens nytteverdi? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | nasjonale prøver | nb_NO |
dc.subject | lesing | nb_NO |
dc.subject | leseforståelse | nb_NO |
dc.subject | lesekompetanse | nb_NO |
dc.title | Hvilke erfaringer har lærere med å bruke nasjonale prøver i lesing, og hvordan vurderer de prøvens nytteverdi? | nb_NO |
dc.title.alternative | What experiences have teachers using national tests in reading, and how do they assess the sample’s usefulness? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 27 | nb_NO |