Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEspeland, Ann Karina Espeland
dc.date.accessioned2015-06-19T12:14:23Z
dc.date.available2015-06-19T12:14:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285257
dc.descriptionGrunnskulelærarutdanning 1-7, deltid PE369 Mai 2015nb_NO
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg sett på hvordan lærere på 1. -4. trinn forstår sin rolle i forhold til bruk av IKT i småskolen. Jeg har presentert teori knyttet til lærerens rolleforståelse og bruk av digitale verktøy. I studien trekkes Geir Haugsbakk, Ola Erstad og Rune J. Krumsvik sine teorier frem og på bakgrunn av disse er det utarbeidet tre ulike typer mulige lærerroller. Jeg valgte å bruke kvalitativt intervju som forskningsmetode og intervjuet fire ulike lærere hver for seg. Hensikten var å finne ut om de ulike grupperingene av mulige typer lærerroller kunne være et nyttig verktøy i undersøkelse av læreres rolleforståelse i forhold til bruk av IKT i småskolen. Jeg analyserte resultatene og drøftet disse opp mot det teoretiske utgangspunktet. Mye interessant kom ut av studien, og funnene viser at en god del er med på å styrke det teorien tilsier, mens andre ting i mindre grad stemmer overens med dette. Man må være klar over at det finnes ingen fasit på hvordan lærere forstår sin rolle i forhold til bruk av digitale verktøy, men resultatene kan være med på å forsterke det teorien sier.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectIKTnb_NO
dc.subjectsmåskolennb_NO
dc.subjectdigitale verktøynb_NO
dc.subjectlærerenb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.subjectlærerrollernb_NO
dc.titleIKT i skolen – når profesjonalitet og teknologi møtes : en kvalitativ studie av hvordan lærere på 1. – 4. trinn forstår sin rolle i forhold til bruk av IKT i småskolennb_NO
dc.title.alternativeA qualitative investigation of teachers` understandings of own roles, when implementing ICT in primary schoolnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber29nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel