Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHellebø, Janne Høyvik
dc.date.accessioned2015-06-19T09:26:50Z
dc.date.available2015-06-19T09:26:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285227
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 1-7 PE 369 Mai 2015nb_NO
dc.description.abstractEtter å ha lest følgende sitat; Successful programs to promote children's reading and literacy development should be based on an understanding of child development, recent research on brain development, and the natural ongoing process through which most young children acquire language skills and become readers and writers (Koralek &Collins, 1997, s. 13), kom jeg frem til følgende problemstilling: En vurdering av arbeidsformen «Å skrive seg til lesing med talende tastatur» (STL+) sett i forhold til teori og forsking om barns språkutvikling og læring. For å kunne besvare problemstillingen best mulig, har jeg valgt å dele teoridelen min inn i tre deler. I den første teoridelen vil jeg skrive om STL+, både i teori og i praksis. Denne delen vil bli basert på dokumentanalyse og et foredrag jeg deltok på i Oslo den 5. mars 2015. Mens jeg i den andre teoridelen vil ta for meg teorier innenfor pedagogikk og norskfaget, da med hovedvekt på barns språkutvikling og læring. I den tredje teoridelen vil jeg først gi en definisjon på lesing og skriving, før jeg går over til en kort beskrivelse av de tradisjonelle metodene innenfor den første lese- og skriveopplæringen. Tredje del vil bli avsluttet med et lite innblikk i evidensbasert undervisning og forskning innenfor fonologisk bevissthet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectlese- og skriveopplæringnb_NO
dc.subjectSTL+nb_NO
dc.subjecttalende tastaturnb_NO
dc.subjectleseopplæringnb_NO
dc.subjectskriveopplæringnb_NO
dc.titleEn vurdering av arbeidsformen «Å skrive seg til lesing med talende tastatur» i den første lese- og skriveopplæringen : barns språkutvikling og læringnb_NO
dc.title.alternativeAn Assessment of Writing to Reading with Audio Support in Early Literacy Instructionnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber26nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel