Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGulli, Eirik Haugbø
dc.contributor.authorUlvund, Eirik Bøyum
dc.date.accessioned2015-06-18T09:19:49Z
dc.date.available2015-06-18T09:19:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285177
dc.descriptionBacheloroppgave i grunnskolelærerutdanning 5.-10. PE-379 Mai 2015nb_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven er skrevet med bakgrunn i en kvalitativ undersøkelse av temaet nivådeling. Oppgaven retter fokuset mot hvordan vi skal ta vare på de sterke elevene i skolen, ettersom det er en oppfatning at disse elevene ofte blir glemt. Vår erfaring er at det i norsk skolepedagogisk litteratur er en klar overvekt av litteratur som retter fokuset mot de svake elevene, og at de sterke elevene blir gitt mindre oppmerksomhet. Oppgaven vil se på teori som er knyttet til prinsippet om tilpasset opplæring, nivådeling og de sterke elevenes motivasjon. Vi har undersøkt i hvilken grad nivådeling kan fungere som et tiltak for tilpasset opplæring, samtidig som vi har sett på hvordan motivasjonen til de sterke elevene blir påvirket av å være i en nivåhomogen gruppe.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnivådelingnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjecttilpassa opplæringnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjectsterke elevernb_NO
dc.titleEn kvalitativ undersøkelse om nivådeling, og sterke elevers motivasjon til matematikkfaget : “Poenget i skolen er ikke å danne en elitegruppe; det er snakk om å gi alle en utfordring!” avnb_NO
dc.title.alternativeA qualitative research on ability grouping, and gifted students’ motivation in mathematicsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel