dc.contributor.author | Fjellanger, Liv Ingrid | |
dc.contributor.author | Halland, Sissel | |
dc.contributor.author | Nylund, Maritha Berger | |
dc.contributor.author | Winje, Annette K. | |
dc.date.accessioned | 2020-12-01T14:32:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-01T14:32:28Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 2703-710x | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2711268 | |
dc.description | Skriftserien ved Høgskulen på Vestlandet, HVL-Notat | en_US |
dc.description.abstract | Dette er en notat fra et FoU arbeid gjennomført av forskningsgruppen Barnehage og profesjonsutdanning sammen med tidligere HVL studenter ved barnehagelærerutdanningen. Målet med studien er å få innblikk i «nyutdannede» barnehagelæreres opplevelser av å ha vært studenter ved barnehagelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL), og hvordan de «nyutdannede» opplevde overgangen fra å være student til å fungere som utdannet profesjonsutøver. Vi ønsket å få innblikk i de «nyutdannedes» barnehagehverdag og samtidig få en tilbakemelding på hvordan studiet har preget dem i rollen som nåværende barnehagelærere. Dette er viktig informasjon med tanke på å finne koherensen mellom utdanning og barnehageprofesjon. Dette vil også kunne bidra til å utvikle barnehagelærerutdanningen og tette et eventuelt gap mellom utdanning og barnehage. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | HVL-Notat;3/2020 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | nyutdannet | en_US |
dc.subject | profesjonsutøver | en_US |
dc.title | Fra student til profesjonsutøver | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |