Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjellanger, Liv Ingrid
dc.contributor.authorHalland, Sissel
dc.contributor.authorNylund, Maritha Berger
dc.contributor.authorWinje, Annette K.
dc.date.accessioned2020-12-01T14:32:28Z
dc.date.available2020-12-01T14:32:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2703-710x
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2711268
dc.descriptionSkriftserien ved Høgskulen på Vestlandet, HVL-Notaten_US
dc.description.abstractDette er en notat fra et FoU arbeid gjennomført av forskningsgruppen Barnehage og profesjonsutdanning sammen med tidligere HVL studenter ved barnehagelærerutdanningen. Målet med studien er å få innblikk i «nyutdannede» barnehagelæreres opplevelser av å ha vært studenter ved barnehagelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL), og hvordan de «nyutdannede» opplevde overgangen fra å være student til å fungere som utdannet profesjonsutøver. Vi ønsket å få innblikk i de «nyutdannedes» barnehagehverdag og samtidig få en tilbakemelding på hvordan studiet har preget dem i rollen som nåværende barnehagelærere. Dette er viktig informasjon med tanke på å finne koherensen mellom utdanning og barnehageprofesjon. Dette vil også kunne bidra til å utvikle barnehagelærerutdanningen og tette et eventuelt gap mellom utdanning og barnehage.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesHVL-Notat;3/2020
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectbarnehagelærerutdanningen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectnyutdanneten_US
dc.subjectprofesjonsutøveren_US
dc.titleFra student til profesjonsutøveren_US
dc.typeWorking paperen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal