Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKveim, Eskil Nore
dc.date.accessioned2019-06-27T09:16:20Z
dc.date.available2019-06-27T09:16:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602503
dc.descriptionMaster i læring og undervisning Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag 15.05.19nb_NO
dc.description.abstractDenne studien undersøker effekten av et digitalt læremiddel i matematikk, sammenlignet med tradisjonell undervisning. Deltagerne var sjetteklassinger, fordelt på åtte klasser på tre ulike skoler (N=176). Intervensjon ble tilfeldig fordelt på klassenivå. Kontrollgruppen fortsatte med tradisjonell undervisning, mens forsøksgruppen brukte Multi Smart Øving (MSØ), i både skole- og hjemmearbeid. Pre- og posttest ble gjennomført før og etter hver av de to periodene, som hver varte i seks uker. Tilleggsinformasjon om faglig nivå, basert på standardiserte prøver, og deres sosioøkonomiske status ble brukt i analysene. Resultatene viste en stor forbedring i MSØ-gruppen sammenlignet med kontrollgruppen. Elever som presterte middels på Nasjonale Prøver i regning, hadde størst utbytte av MSØ, men også resterende elevenegruppe som brukte MSØ presterte bedre sammenlignet med deres like i kontrollgruppen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectadaptiv læringnb_NO
dc.subjectdigitale læremiddelnb_NO
dc.subjectlæringssystemnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjecteffektnb_NO
dc.titleEr Multi Smart Øving effektivt? – En sammenlignende studie av et adaptivt læringssystem og tradisjonell undervisningnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber74nb_NO
dc.description.localcodeMAS3-307nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal