Show simple item record

dc.contributor.authorKveim, Eskil Nore
dc.date.accessioned2019-06-27T09:16:20Z
dc.date.available2019-06-27T09:16:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602503
dc.descriptionMaster i læring og undervisning Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag 15.05.19nb_NO
dc.description.abstractDenne studien undersøker effekten av et digitalt læremiddel i matematikk, sammenlignet med tradisjonell undervisning. Deltagerne var sjetteklassinger, fordelt på åtte klasser på tre ulike skoler (N=176). Intervensjon ble tilfeldig fordelt på klassenivå. Kontrollgruppen fortsatte med tradisjonell undervisning, mens forsøksgruppen brukte Multi Smart Øving (MSØ), i både skole- og hjemmearbeid. Pre- og posttest ble gjennomført før og etter hver av de to periodene, som hver varte i seks uker. Tilleggsinformasjon om faglig nivå, basert på standardiserte prøver, og deres sosioøkonomiske status ble brukt i analysene. Resultatene viste en stor forbedring i MSØ-gruppen sammenlignet med kontrollgruppen. Elever som presterte middels på Nasjonale Prøver i regning, hadde størst utbytte av MSØ, men også resterende elevenegruppe som brukte MSØ presterte bedre sammenlignet med deres like i kontrollgruppen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectadaptiv læringnb_NO
dc.subjectdigitale læremiddelnb_NO
dc.subjectlæringssystemnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjecteffektnb_NO
dc.titleEr Multi Smart Øving effektivt? – En sammenlignende studie av et adaptivt læringssystem og tradisjonell undervisningnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber74nb_NO
dc.description.localcodeMAS3-307nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal