Show simple item record

dc.contributor.authorTrønnes, Kine Anita
dc.date.accessioned2019-06-27T07:37:28Z
dc.date.available2019-06-27T07:37:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602450
dc.descriptionFakultet for lærarutdanning, kultur og idrett (FLKI) Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag 10.05.2019nb_NO
dc.description.abstractKunnskapsbløff eller kvalitetsindikator?- nasjonale prøver som pedagogisk verktøy. Denne oppgaven tar for seg nasjonale prøver som pedagogisk verktøy, og er bygd rundt problemstillingen: «Hvilke tanker og erfaringer har tre lærere med nasjonale prøver i regning og hvordan arbeider de med prøvene i for- og etterkant?». Jeg valgt å benytte meg av kvalitativ metode ved å intervjue tre lærere som har gjennomført den nasjonale prøven i regning på 5.trinn. De nasjonale prøvene er kritisert for at den pedagogiske anvendelsen kommer i skyggen av resultatfokuset. Mine funn viser til at det delte syn på hvor nyttig den nasjonale prøven i regning er som pedagogisk verktøy, men alle lærerne er enige i at den ikke samsvarer med pensum. Undersøkelsen viser også til at de grunnleggende ferdigheten ikke er godt nok implementer i undervisningen, noe som får følger for de nasjonale prøvene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKunnskapsbløff eller kvalitetsindikator? - Nasjonale prøver som pedagogisk verktøynb_NO
dc.title.alternative«Knowledge bluff» or indicator of quality: National test as an educational toolnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber34nb_NO
dc.description.localcodePE369nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal