Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSagstad, Silje
dc.date.accessioned2019-06-27T07:29:16Z
dc.date.available2019-06-27T07:29:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602446
dc.descriptionFakultet for lærerutdanning, kultur og idrett Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag Grunnskolelærerutdanning 1-7, deltid 10.05.2019nb_NO
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven var å undersøke om det var noen sammenheng mellom elevers opplevelse av lærerens støtte, både faglig og emosjonelt, og elevenes motivasjon. Hvilken betydning læreren har for elevenes motivasjon, var et spørsmål jeg ble nysgjerrig på å finne ut av. Et mål med oppgaven vil være å bidra til økt kunnskap om hvordan vi som lærere kan bidra til å øke elevenes motivasjon. Med bakgrunn i dette ble følgende problemstilling utformet: «Hva sier forskning om betydningen av elevens opplevelse av lærerstøtte, for deres motivasjon? For å belyse problemstillingen har jeg har benyttet meg av et litteraturstudie. Ved å bruke litteraturstudie som metode benytter jeg meg av allerede eksisterende forskning og teori, blant annet selvbestemmelsesteorien. Forskningsresultatene som blir presentert i denne oppgaven viser positiv sammenheng mellom opplevd lærerstøtte og elevenes motivasjon. Det blir også gjort funn som blir viser flere indikatorer på økt elev motivasjon og engasjement, når behovene for kompetanse, tilhørighet og selvbestemmelse blir dekt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLærerrollen og elevens motivasjon: Hva sier forskning om betydningen av elevens opplevelse av lærerstøtte for deres motivasjon?nb_NO
dc.title.alternativeTeacher role and student motivation: What does research say about the importance of the student´s experience of teacher support for their motivation?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber23nb_NO
dc.description.localcodePE369nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal