dc.contributor.author | Andberg, Mona Sveingard | |
dc.contributor.author | Lindstad, Martine Eliassen | |
dc.date.accessioned | 2019-06-27T07:16:21Z | |
dc.date.available | 2019-06-27T07:16:21Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2602440 | |
dc.description | Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett (FLKI) Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag 10.05.19 | nb_NO |
dc.description.abstract | Vi har foretatt et kvalitativt studie av forståelsen av begrepet «tilpasset opplæring», hvordan det arbeides med dette, og hvordan begrepet sees i lys av fagfornyelsen. Problemstillingen belyses gjennom intervju av tre skoleledere fra norske barneskoler. Dette valget tok vi fordi skoleledere har et særlig ansvar for endringsarbeidet i skolen. Hovedfunnene i oppgaven er at de tre skolelederne ser på tilpasset opplæring som en rett alle elever har, og som i all hovedsak skal løses innenfor fellesskapet i skolen. Vi opplevde at de tre skolelederne var positive til endringene i den nye fagplanen. Særlig var de opptatt av at dybdelæring og tverrfaglig arbeid kan bidra til å øke kvaliteten på den tilpassede opplæringen, gjennom blant annet variasjon av arbeidsmetoder og læremidler. Våre funn har vi drøftet og knyttet til relevant teori. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Tilpasset opplæring: Hvordan tre skoleledere forstår og arbeider med begrepet ved sine skoler | nb_NO |
dc.title.alternative | Adapted education: How three headmasters understand and implement the term at their respective schools | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 37 | nb_NO |
dc.description.localcode | PE379 | nb_NO |