Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKyte, Kristi
dc.contributor.authorLeirvåg, Birte Sunde
dc.date.accessioned2019-06-25T09:18:33Z
dc.date.available2019-06-25T09:18:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602024
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 5.-10. Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett 10.05.19nb_NO
dc.description.abstractVi har i denne bacheloroppgaven sett på om bruk av IKT påvirker interessen for matematikk hos ele-ver på 5. trinn. Bruk av digitale verktøy og ressurser i skolen øker, og det er derfor interessant å se om dette faktisk påvirker interessen og i hvilken grad det gjør det. Samtidig er det kjent at interessen for matematikk synker gjennom skolegangen. Det kunne tenkes at bruk av IKT kan motvirke denne fallende interessen. For å se nærmere på slike spørsmål har vi gjennomført en kvantitativ undersø-kelse hvor 96 elever deltok. Vi har tatt utgangspunkt i Hidi og Renningers teori om interesse fra 2006, og definert hva som menes med og skiller digitale verktøy og digitale ressurser. Videre har vi gjennomført ulike statistiske analyser for å se om det er noen sammenhenger. Våre resultater viser at det ikke er noen statistisk utsagnskraftig sammenheng mellom variablene, men en finner noen interessante funn om en ser på enkeltspørsmål opp mot hverandre. Undersøkelsen vår tyder ikke på at bruk av IKT øker interessen for matematikk, i alle fall ikke blant elever i 5. klasse. Vi fant på den andre siden heller ingen negative følger ved bruk av IKT.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.title”Interesse for matematikk + IKT = SANT?”nb_NO
dc.title.alternative”Interest in Mathematics + ICT = TRUE?”nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber35nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal