Show simple item record

dc.contributor.authorHeradstveit, Kjersti Riple
dc.contributor.authorSolevåg, Inga Tangen
dc.date.accessioned2019-06-25T09:01:50Z
dc.date.available2019-06-25T09:01:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602007
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 5-10 Avdeling for lærerutdanningen og idrett 10.05.2019nb_NO
dc.description.abstractI de senere årene har formativ vurdering fått en stor plass i skolehverdagen. Opplæringsloven sier at formativ vurdering skal kunne fremme elevers motivasjon og mestringsforventning. Vi har derfor valgt å utforme et tiltak som kan være med på å fremme mestringsforventningene hos elevene. Tiltaket vår er i utgangspunktet hentet fra opplæringslova, der vi har hatt fokus på å følge lovverket samtidig som å trekke inn nyttig teori for å utvikle tiltaket på best mulig måte. Samtidig ville vi også se på hvordan dette kunne påvirke elevenes motivasjon, innsats og mestring. For å undersøke dette har vi tatt i bruk en kvantitativ forskningsmetode i form av et tiltakstudie, nærmere bestemt et kvasieksperiment. En test før og etter forskningsprosjektet var utgangspunktet for resultater som mestringsforventning, motivasjon og innsats.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDette mestrer jeg ikke...nb_NO
dc.title.alternativeI can not do this...nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber39nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal