dc.contributor.author | Heradstveit, Kjersti Riple | |
dc.contributor.author | Solevåg, Inga Tangen | |
dc.date.accessioned | 2019-06-25T09:01:50Z | |
dc.date.available | 2019-06-25T09:01:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2602007 | |
dc.description | Grunnskolelærerutdanning 5-10 Avdeling for lærerutdanningen og idrett 10.05.2019 | nb_NO |
dc.description.abstract | I de senere årene har formativ vurdering fått en stor plass i skolehverdagen. Opplæringsloven sier at formativ vurdering skal kunne fremme elevers motivasjon og mestringsforventning. Vi har derfor valgt å utforme et tiltak som kan være med på å fremme mestringsforventningene hos elevene. Tiltaket vår er i utgangspunktet hentet fra opplæringslova, der vi har hatt fokus på å følge lovverket samtidig som å trekke inn nyttig teori for å utvikle tiltaket på best mulig måte. Samtidig ville vi også se på hvordan dette kunne påvirke elevenes motivasjon, innsats og mestring.
For å undersøke dette har vi tatt i bruk en kvantitativ forskningsmetode i form av et tiltakstudie, nærmere bestemt et kvasieksperiment. En test før og etter forskningsprosjektet var utgangspunktet for resultater som mestringsforventning, motivasjon og innsats. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Dette mestrer jeg ikke... | nb_NO |
dc.title.alternative | I can not do this... | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 39 | nb_NO |
dc.description.localcode | PE379 | nb_NO |