Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHeradstveit, Kjersti Riple
dc.contributor.authorSolevåg, Inga Tangen
dc.date.accessioned2019-06-25T09:01:50Z
dc.date.available2019-06-25T09:01:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602007
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 5-10 Avdeling for lærerutdanningen og idrett 10.05.2019nb_NO
dc.description.abstractI de senere årene har formativ vurdering fått en stor plass i skolehverdagen. Opplæringsloven sier at formativ vurdering skal kunne fremme elevers motivasjon og mestringsforventning. Vi har derfor valgt å utforme et tiltak som kan være med på å fremme mestringsforventningene hos elevene. Tiltaket vår er i utgangspunktet hentet fra opplæringslova, der vi har hatt fokus på å følge lovverket samtidig som å trekke inn nyttig teori for å utvikle tiltaket på best mulig måte. Samtidig ville vi også se på hvordan dette kunne påvirke elevenes motivasjon, innsats og mestring. For å undersøke dette har vi tatt i bruk en kvantitativ forskningsmetode i form av et tiltakstudie, nærmere bestemt et kvasieksperiment. En test før og etter forskningsprosjektet var utgangspunktet for resultater som mestringsforventning, motivasjon og innsats.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDette mestrer jeg ikke...nb_NO
dc.title.alternativeI can not do this...nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber39nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal