dc.contributor.author | Halvorsen, Kari | |
dc.contributor.author | Lodden, June | |
dc.date.accessioned | 2018-07-16T08:47:03Z | |
dc.date.available | 2018-07-16T08:47:03Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2505592 | |
dc.description | Grunnskolelærerutdanning 1-7 | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstillingen for vår studie er: Hva legger erfarne lærere vekt på når det kommer til vurdering på mellomtrinnet, og hvordan tenker de at vurdering kan påvirke elevenes motivasjon for læring? Formålet med forskningen vår er å få en bredere kompetanse rundt vurdering og om hvordan vi kan jobbe med vurdering på en måte som kommer elevene til gode. For å belyse vår problemstilling har vi valgt å intervjue og gjøre observasjoner av lærerne. Observasjonene bruker vi som et grunnlag for å tolke dataene som kommer frem av intervjuene. Vårt hovedfunn er at lærerne i størst grad legger vekt på formell vurdering, mens den uformelle vurderingen kommer mer automatisk. Lærerne kommer også med gode metoder når det kommer til å bruke vurdering for å fremme motivasjon og læring hos elevene. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Vurdering på mellomtrinnet | nb_NO |
dc.title.alternative | Assessment for grades 5 to 7 | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.description.localcode | PE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7 | nb_NO |