Show simple item record

dc.contributor.authorHalvorsen, Kari
dc.contributor.authorLodden, June
dc.date.accessioned2018-07-16T08:47:03Z
dc.date.available2018-07-16T08:47:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505592
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO
dc.description.abstractProblemstillingen for vår studie er: Hva legger erfarne lærere vekt på når det kommer til vurdering på mellomtrinnet, og hvordan tenker de at vurdering kan påvirke elevenes motivasjon for læring? Formålet med forskningen vår er å få en bredere kompetanse rundt vurdering og om hvordan vi kan jobbe med vurdering på en måte som kommer elevene til gode. For å belyse vår problemstilling har vi valgt å intervjue og gjøre observasjoner av lærerne. Observasjonene bruker vi som et grunnlag for å tolke dataene som kommer frem av intervjuene. Vårt hovedfunn er at lærerne i størst grad legger vekt på formell vurdering, mens den uformelle vurderingen kommer mer automatisk. Lærerne kommer også med gode metoder når det kommer til å bruke vurdering for å fremme motivasjon og læring hos elevene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVurdering på mellomtrinnetnb_NO
dc.title.alternativeAssessment for grades 5 to 7nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodePE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal