Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHalvorsen, Kari
dc.contributor.authorLodden, June
dc.date.accessioned2018-07-16T08:47:03Z
dc.date.available2018-07-16T08:47:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505592
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO
dc.description.abstractProblemstillingen for vår studie er: Hva legger erfarne lærere vekt på når det kommer til vurdering på mellomtrinnet, og hvordan tenker de at vurdering kan påvirke elevenes motivasjon for læring? Formålet med forskningen vår er å få en bredere kompetanse rundt vurdering og om hvordan vi kan jobbe med vurdering på en måte som kommer elevene til gode. For å belyse vår problemstilling har vi valgt å intervjue og gjøre observasjoner av lærerne. Observasjonene bruker vi som et grunnlag for å tolke dataene som kommer frem av intervjuene. Vårt hovedfunn er at lærerne i størst grad legger vekt på formell vurdering, mens den uformelle vurderingen kommer mer automatisk. Lærerne kommer også med gode metoder når det kommer til å bruke vurdering for å fremme motivasjon og læring hos elevene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVurdering på mellomtrinnetnb_NO
dc.title.alternativeAssessment for grades 5 to 7nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodePE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal