Show simple item record

dc.contributor.authorBerstad, Mary Elisabeth
dc.date.accessioned2018-07-16T08:41:35Z
dc.date.available2018-07-16T08:41:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505588
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO
dc.description.abstractNår løsningen blir problemet: Selektiv mutisme er en lavfrekvent tilsand, dvs. at det kun er et fåtall barn som blir diagnostisert. Pedagogen får derfor lite informasjon om, og erfaring med lidelsen. Jeg ønsker med oppgaven å rette oppmerksomhet mot en gruppe barn, som ikke er i stand til å gjøre oss oppmerksomme på dem. Målet for denne forskningen er å se på hvordan et utvalg lærere arbeider for å skape et trygt og Inkluderende læringsmiljø for barn med selektiv mutisme i skolen. Oppgaven er skrevet med bakgrunn i en kvalitativ undersøkelse basert på fem intervju om enkeltlæreres kunnskap og erfaringer. Forskningen antyder at all interaksjon med barn med selektiv mutisme, bør bygge på prinsippene bak defokusert tilnærming. Som pedagog, med ansvar for barn med selektiv mutisme er det viktig å ha et tverrfaglig team i ryggen. Det skal kvalitetssikre opplæringa for disse elevene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleNår løsningen blir problemetnb_NO
dc.title.alternativeWhen the solution becomes the problemnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodePE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal