Show simple item record

dc.contributor.authorRapp, Nora Therese
dc.contributor.authorVike, Oda Frostad
dc.contributor.authorLasskogen, Taran Maria Martinussen
dc.date.accessioned2018-07-16T08:38:22Z
dc.date.available2018-07-16T08:38:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505586
dc.descriptionGrunnskolelærer 1-7nb_NO
dc.description.abstract23. februar 2017 vedtok Stortinget at det skal utarbeides nasjonale normer for veiledningsordningen av nytilsatte nyutdannede lærere. Vi vil undersøke hva veiledningsordningen er i dag og dermed hva de nasjonale rammene bør inneholde. Med bakgrunn i dette er følgende problemstilling formulert: ”Hva kjennetegner oppfølgingen av nytilsatte nyutdannede lærere i skolen?”. Oppgaven er skrevet med bakgrunn i en kvalitativ undersøkelse, og det er benyttet dokumentanalyse og intervju som metode for å belyse problemstillingen. Dokumentanalysen baserer seg på planer for veiledning av nytilsatte nyutdannede ved ni ulike kommuner i Norge med høy geografisk spredning. Intervjumetoden bygger på intervjuer med fire nytilsatte nyutdannede lærere som er utvalgt uavhengig om de har mottatt veiledning. Undersøkelsen viser at innholdet og omfanget av oppfølgingen er svært variert, og at det er tilfeldig hvem som mottar veiledning. Det kan se ut til at det kan være nyttig å samordne ordningen gjennom nasjonale rammer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleOppfølging av nyutdannede lærere: Hva innebærer det i dag?nb_NO
dc.title.alternativeMentoring of newly graduated teachers: Wgat does this entail today?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodePE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal