Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjeldstad, Eva
dc.contributor.authorLoen, Tora Larsen
dc.date.accessioned2018-07-16T08:33:11Z
dc.date.available2018-07-16T08:33:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505584
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO
dc.description.abstractDet har de siste årene vært stort fokus på å heve kompetansen i matematikk blant norske elever. Et tema som det har vært mindre fokus på er interessen for faget. Gjennom grunnskolen synker elevenes interesse for matematikk. Vi har derfor forsøkt å utforme ulike tiltak som kan være med på å snu denne trenden allerede i 2.trinn. Tiltakene har utgangspunkt i Hidi og Renninger (2006) sin interessemodell, der vi har hatt fokus på å utforme undervisningen spennende, nyttig og verdifull gjennom en praktisk tilnærming til matematikk. Samtidig ville vi se på hvordan dette påvirket deres faglige prestasjoner. For å undersøke dette har vi gjennomført en kvantitativ undersøkelse i form av et kvasieksperiment. Utgangspunktet for resultatet er en pre- og en post-test som måler interesse og prestasjoner. Resultatet viser at tiltakene har effekt på interesse, men ikke på prestasjoner.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInteresse og prestasjoner med en praktisk tilnærming til matematikknb_NO
dc.title.alternativeInterest and achivement with a practical approach to mathematicsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodePE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal