”Kva øving gjer meister ..?” Ein kvalitativ studie av profesjonelle gitaristar sine læringsstrategiar
Master thesis
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2496249Utgivelsesdato
2017-11-15Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for kunstfag [312]
Sammendrag
Denne masteroppgåva vil omhandla læringsstrategiar og ulike gitaristar si tilnærming til
øving og læring. Målet med oppgåva er å visa ulike læringsstrategiar til bruk i øving og kva
som kan visa seg å vera effektiv øving for å bli ein god og allsidig gitarist. Dette med tanke på
bruk i pedagogisk verksemd. Følgjande problemstilling vil bli undersøkt:
Kva læringsstrategiar har eit utval profesjonelle gitaristar brukt for å utvikla seg på
instrumentet sitt og kva har motivert dei?
For å svara på problemstillinga har eg gjort eit kvalitativt studie med intervju som
datamateriale.
Datamaterialet består av intervju av fire frilansgitaristar, der to av gitaristane er utdanna ved
høgskule for utøvande utdanning og har ei formell utdanning. Dei to andre gitaristane har
ikkje studert ved noko høgskule og har ei meir erfaringsbasert utdanning. Datamaterialet er
mellom anna analysert ved hjelp av koding og kategorisering som er ein vanlig form for
dataanalyse. Mine kategoriar vaks fram i løpet av analyseprosessen og i samanheng med val
av teori og problemstilling.
Teoriane som er brukt i oppgåva er eit utval som i hovudsak vart gjort etter at intervjua var
samla inn og som reflekterer dei ulike delane av problemstillinga. Lucy Green´s teoriar kring
uformell læring, Bandura si modellæring og Maslows teori kring peak experiences blir
presentert.
Analysen viser informantane sine tankar kring tema som plukking, samspel med andre
musikarar, læringsstrategiar for god timing og øving. Vidare ser analysekapitlet på
motiverande episodar.
Funna viser mellom anna at læringsstrategien plukking er ein vanleg strategi som blir nytta
både til å plukka licks men også for å tilnærma seg eit sound og oppnå sjangerforståing.
Strategiar for god øving viser viktigheita av at øvinga skal ha eit klart mål. Samtidig er
merksemd og konsentrasjon to andre ord som er viktige. Eit funn som skil seg ut er å øva som
om nokon høyrer på. Tydelege funn frå kva som har motivert informantane er at dei beskriv
hendingar med ord som til dømes ”wow”, ”supermotivasjon” og ”klikka”. Desse
beskrivingane kan tyda på at det var opplevingar som sette tydeleg spor hjå dei. The thesis addresses learning strategies in guitar playing by exploring how four professional
guitarists have approached practicing and learning throughout their careers.
It aims to identify applied learning strategies and ways to practice in order to become a
proficient and versatile guitarist.
Based on data from four informants, the findings cannot be generalized. However, they may
be discussed and hopefully be of relevance for guitar teachers and music teachers in general
as they work with students developing their skills and musicality.
The research question is:
What learning strategies have a selection of professional guitarists used to develop
their skills and musicality, and what has motivated them?
To answer the research question I use a qualitative study with semi-structured interviews.
Two of the informants are music graduates and two are self-taught. The empirical data was
analyzed using thematic analysis (coding and categorization) to identify the informants’
repertoire of learning strategies.
The thematic analysis was carried out by discussing the collected data within a theoretical
framework of Lucy Green’s theories about informal learning, Albert Bandura’s social
learning theory and peak experience theory described by Maslow.
The findings show the informants thoughts about strategies such as picking, interaction with
other musicians, learning strategies for good timing and practicing. The analysis also shows
the informants thoughts about what has motivated them.
The findings show that the learning strategy picking is very common among the guitarists.
They use this strategy to learn solos, but also to gain knowledge of genres and to achieve a
certain sound. This strategy also contributes to ear training. Other strategies included different
strategies for good practice. When describing what has motivated them they use a lot of
words that may be interpreted as giving early experiences of motivation huge importance.
Beskrivelse
Masteroppgåve i Musikkpedagogikk