Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMadsen, Tjavle Gjøstein
dc.date.accessioned2018-02-22T11:32:29Z
dc.date.available2018-02-22T11:32:29Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486409
dc.descriptionRapport fra prosjektet; Pedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommetnb_NO
dc.description.abstractDe digitale tavlene har en klar innvirkning på læringsmiljøet. De utfordrer lærernes profesjonalitet og tilhørende selvbilde gjennom si synlighet i klasserommet. de digitale tavlene brukes primært som et lærerverktøy, men prosjektet mener å ha sett stort læringspotensial i å involvere elevene i mer aktiv bruk av tavlene. Tavlene ser ut til å endre etablerte kommunikasjonsformer i læringsrommet der grensen mellom individuell felles kommunikasjon/veiledning delvis viskes ut. Tavlene bidrar til økt fokus på læreren og forsterker lærerens rolle som bindeledd mellom lærestoffet og eleven. Tavlene legger til rette for stor grad av modellering i utvikling av både faglig- sosial og digital kompetanse. Det er fortsatt et stort utviklingspotensial i å utnytte de metodiske verktøyene som ligger i de digitale tavlene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Bergennb_NO
dc.subjectdigitale tavlernb_NO
dc.subjectlærerverktøynb_NO
dc.titlePedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommet: Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen og Bergen kommunenb_NO
dc.typeReportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel