Pedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommet: Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen og Bergen kommune
dc.contributor.author | Madsen, Tjavle Gjøstein | |
dc.date.accessioned | 2018-02-22T11:32:29Z | |
dc.date.available | 2018-02-22T11:32:29Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2486409 | |
dc.description | Rapport fra prosjektet; Pedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommet | nb_NO |
dc.description.abstract | De digitale tavlene har en klar innvirkning på læringsmiljøet. De utfordrer lærernes profesjonalitet og tilhørende selvbilde gjennom si synlighet i klasserommet. de digitale tavlene brukes primært som et lærerverktøy, men prosjektet mener å ha sett stort læringspotensial i å involvere elevene i mer aktiv bruk av tavlene. Tavlene ser ut til å endre etablerte kommunikasjonsformer i læringsrommet der grensen mellom individuell felles kommunikasjon/veiledning delvis viskes ut. Tavlene bidrar til økt fokus på læreren og forsterker lærerens rolle som bindeledd mellom lærestoffet og eleven. Tavlene legger til rette for stor grad av modellering i utvikling av både faglig- sosial og digital kompetanse. Det er fortsatt et stort utviklingspotensial i å utnytte de metodiske verktøyene som ligger i de digitale tavlene. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Bergen | nb_NO |
dc.subject | digitale tavler | nb_NO |
dc.subject | lærerverktøy | nb_NO |
dc.title | Pedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommet: Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen og Bergen kommune | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |