Browsing Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking by Title
Now showing items 574-593 of 678
-
Teacher Language Awareness in Initial Teacher Education Policy: A Comparative Analysis of ITE Documents in Norway and New Zealand
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Dramatically increased population flows since at least the 1980s, primarily through economic migration and refugee resettlement, have brought considerable ethnic and linguistic diversity to classrooms around the world. ... -
Teacher Narratives about Supporting Children to Read and Write in Mathematics: The Case of Kay
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The impact on one teacher of a short professional development project run in a school in a low socio-economic area in a small city in rural Australia is investigated in this case study. The project aimed to support teachers ... -
Teachers´ and pupils´ views on using social media as a tool for English language learning
(Master thesis, 2023) -
Teachers’ choice of using practical activities – a hierarchical classification attempt.
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Teachers’ Views on the Interdisciplinary Topic Health and Life Skills in the EFL Classroom: A Mixed-Method Study
(Master thesis, 2023)The Ministry of Education and Research implemented in 2020 a new interdisciplinary topic called health and life skills. Health and life skills is supposed to help the students prepare for life and promote knowledge about ... -
Teaching climate change in mathematics classrooms: An ethical responsibility
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Climate change is one of the most urgent human concerns. Mathematics, in various degrees of complexity, is used to communicate climate change to scientists, politicians, policy makers, the general public and children. ... -
Teaching for Entrepreneurial Learning
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Today’s students live in a society, recognised from global perspectives, which is mobile and manifold. When they finish their studies, they will be working in a society filled with rapid changes and development, maybe in ... -
Teaching for mathematical literacy: School leaders' and teachers' rationales
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article reports a qualitative inquiry into school leaders' and teachers' rationales for teaching to develop students’ mathematical literacy. The study is rooted in an exploration of the meanings that the school leaders ... -
Teateranmeldelser som tekster i lærerutdanning – med utgangspunkt i Det Norske Teatrets Edda, 2017
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen diskuterer 8 anmeldelser av Det Norske Teatrets produksjon Edda i 2017. Artikkelen er utviklet kollektivt, på grunnlag av en felles interesse for myter og fortellinger, forankret i forskergruppen «Mytologi, ... -
Tegn er mer enn ord : følger for mening - særlig når vi handler
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Tegn i barnehage
(Bachelor thesis, 2018) -
Tegneserienes plass i skolen – en studie av læreres erfaringer og holdninger til tegneserier som litteratur og teksttype i skolen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker tegneserienes plass i skolen gjennom læreres erfaringer og holdninger til tegneserier som litteratur og teksttype. Formålet med masteroppgaven er å sette fokus på en teksttype som har vist ... -
Tegnspråktolkenes utfordringer i Norge: en analyse av frafallsårsaker
(Bachelor thesis, 2023) -
Tegnspråktolking i psykoterapeutisk samtale
(Bachelor thesis, 2021) -
Tegnspråktolking, profesjon i diskursiv klem
(Peer reviewed; Journal article, 2015) -
Teknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel; noen reflekterende betraktninger rundt IKT
(Norsk pedagogisk tidsskrift 2005 No 3, Journal article, 2005)Å bruke IKT i undervisningen er et sentralt satsingsområde fra UFDs sider. Tjener dette til å styrke studentenes læringsarbeid eller er det «effektivt forførende»? Artikkelen fokuserer på ulike bruksområder for å få ... -
Tekstar på nynorsk i klasserom der bokmål er hovudmål – ei undersøking av lærarar sin bruk av og haldning til tekstar på nynorsk
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Forsking på kva tekstar ein les i skulen i Noreg har helst handla om lesing av skjønnlitteratur og sakprosa, og mindre om kva målform tekstane som vert lesne i klasseromma, har. Fleirtalet av norske born møter nynorsk for ... -
Tekstrevisjon på bakgrunn av skriftlig respons fra lærer
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven er en kvalitativ studie som undersøker hvordan elever i ungdomsskolen gjør nytte av skriftlig respons fra lærer til å revidere egne tekster, i et prosessorientert skriveforløp. Oppgaven er forankret i både ... -
Teologi i en verden uten transcendens : Gianni Vattimos hermeneutiske prosjekt
(Lecture, 2009)Den italienske filosofen Gianni Vattimo har gjennomført en samtidsanalyse der metafysikkens svekkelse er et sentralt tema. Ut fra denne forståelseshorisonten gir han en kristendomstolkning der Bibelens kenosis-tekst (Fil ...