Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjellbu, Fredrikke
dc.contributor.authorHenrichsen, Stin Luise Høegh
dc.date.accessioned2017-11-02T09:08:51Z
dc.date.available2017-11-02T09:08:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2463628
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 5. – 10. PE379 Avdeling for lærerutdanning og idrett, institutt for grunnskolelærerutdanningnb_NO
dc.description.abstractFormålet med oppgaven er å rette fokus mot læreres kompetanse om jenter med ADHD i skolen. Oppgaven er skrevet med bakgrunn i en kvalitativ undersøkelse basert på fire intervjuer om enkeltlæreres kunnskap og erfaringer. Under arbeidet erfarte vi at det er lite kompetanse på området. Samtidig opplevde vi at lærerne klarer å se behovet til jenter med ADHD, gjennom opparbeiding av kunnskap og erfaring. Oppgaven er basert på teori knyttet opp mot lærernes kompetanse om jenter med ADHD, samt ulike faktorer som kan bidra til et trygt og inkluderende læringsmiljø for disse jentene. Undersøkelsen kan tyde på at det er for lite fokus på kompetanseheving rundt ADHD, selv om dette har vært et av Utdanningsdirektoratets satsningsområder. Samtidig kan det tyde på at lærerne innhenter kunnskap gjennom praktisk erfaring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectADHDnb_NO
dc.subjectjenter med ADHDnb_NO
dc.subjectinkluderende læringsmiljønb_NO
dc.subjectkompetansenb_NO
dc.title”Mer enn hva øyet kan se” : en kvalitativ undersøkelse om læreres kompetanse om jenter med ADHDnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber38nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel