Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvinge, Øystein Røsseland
dc.date.accessioned2012-04-17T07:29:36Z
dc.date.available2012-04-17T07:29:36Z
dc.date.issued2012-04-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/152406
dc.description.abstractDet herskar forventningar til korleis sosiale nettverk kan fungere som arena for uformelle læringsprosessar. Forskingsrapportar (Jokisalo & Riu, 2006; Mcloughlin & Lee, 2007; Plant, 2004) knyter læringspotensialet i den globale arenaen som slike nettverk representerer til det kommunikative aspektet som mogeleggjer deling av informasjon og det å skape ny informasjon åleine eller i fellesskap. Det å forske på læring i sosiale nettverk dreier seg om å avdekke læringsdimensjonen i den aktiviteten som går føre seg online. Denne oppgåva tek sikte på å avdekke kunnskap om korleis YouTube vert nytta til uformell læring i musikk (Espeland, 2010; Green, 2008; Folkestad, 2008), nærare bestemt i jazzpianoimprovisasjon.. Forskingsfeltet er eit utval på 5 ”jazz piano tutorials” publisert YouTube av medlemmer i nettsamfunnet, og som representerer maksimal variasjonsbreidde med omsyn til didaktisk design, fagleg nivå og tilnærming til fagområdet. Forskingsfeltet omfattar sjølve nettsamfunnet slik det manifesterer seg gjennom brukarane sine ytringar under kvar einskild video. Mitt forskingsspørsmål er todelt, og den fyrste problemstillinga dreier seg om kva affordansar ved YouTube som vert utnytta av medlemene i nettsamfunnet til å skape eit rom for uformell læring i musikk. Den andre delen av forskingsspørsmålet dreier seg om kva som kjenneteiknar læringsprosessane som går føre seg på YouTube, med referanse til sentrale omgrep i det designteoretiske perspektivet som utgjer det teoretiske fundament for oppgåva. På det overordna nivået er teoribasen forankra i det konstruktivistiske paradigmet. Det sosiokulturelle perspektivet er trekt fram sidan dette fangar opp det som går føre seg online: kulturelle verkty (artefakt), samarbeidslæring og praksisfellesskap influerer på både kunnskap og læring (Krumsvik, 2007). I tillegg til å trekke inn det sosiokulturelle perspektivet vil eg tolke sjølve mediet. Multimodal teori (Kress, 2003; Løvland, c2007) og perspektiv frå sosialsemiotikken (Van Leeuwen, 2005) styrker forståinga av den totale kommunikasjonssituasjonen på YouTube, og bidreg til å identifisere dei kommunikative og dei multimodale affordansane i dei 5 ulike videoleksjonane i utvalet. Forskingsprosjektet er definert som ein kasusstudie. Det er nettsamfunnet YouTube som er eininga eg forskar på, representert ved 5 videoar som kvar for seg er unike kasus. Til Masteroppgåve i IKT i læring, HSH 2012 © Øystein Røsseland Kvinge 4 studiet av kvart kasus inngår multimodal analyse av sjølve opplæringsvideoen, analyse av den tilhøyrande tekstbaserte samtalen mellom brukarane av videoressursen, og i eit tilfelle intervju med den personen som publiserer videoen. I tillegg kom eg i kontakt med og fekk intervjue brukarar som ytra seg om eiga musikalsk læring i dialogen knytt til videoane. For å få eksterne synspunkt og korrektiv på mine eigne fortlaupande observasjonar, etablerte eg ein diskusjonstråd på nettsamfunnet Allaboutjazz.com om mitt forskingstema. Dette fungerte etter prinsippet for fokusgruppeintervju der eg modererte samtalen. Alt innsamla materiale frå feltarbeidet vart normalisert, koda og analysert ved hjelp av programmet HyperResearch. Forskingsprosjektet syner at eigenskapar ved YouTube tillet medlemmene i nettsamfunnet å interagere med fagstoffet og å gripe inn i måten fagstoffet er sekvensert på. Medlemmene skapar representasjonar av si forståing gjennom imitasjon av fagstoff og gjennom å ytre seg kritisk i den kollektive dialogen. Eit mykje utbreidd design av instruksjonsvideo er å synleggjere ei musikalsk framføring og å tilby utfyllande og utdjupande informasjon parallelt gjennom tekst, notasjon eller animasjon. Slik er det den synleggjorte musikalske praksisen som primært formidlar kunnskap i jazzpianoimprovisasjon på YouTube. Gjennom kritiske ytringar i kommentarfeltet reflekterer nettsamfunnet over utøvarkompetansen til den som publiserer video og om vedkomande er ein kompetent utøvar av tema han vil lære bort. Slik vurderer nettsamfunnet kollektivt læringsressursen sin verdi som læringsobjekt.no_NO
dc.language.isonnono_NO
dc.subjectIKTno_NO
dc.titleMusikalsk læring i Cyberspace?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel