Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på dokumenttype "Report"
Viser treff 1-6 av 6
-
Barns funksjonelle syn. Gir synsvansker som ikke klassifiseres etter ICD-10, behov for tiltak?
(Report, 2012-08)Hvem har ikke opplevd å gå på trilletur med en to-åring som konstant peker på dyr, biler, trær og folk med et begeistret ”se!”? Kommentarene fra de voksne bidrar til å gi barnets visuelle inntrykk et verbalt innhold. ... -
Friske øyne - svekket syn. Å kartlegge synsforstyrrelser av nevrologisk årsak
(Report, 2014)Hensikten med dette heftet er å øke øyelegers oppmerksomhet på synsvansker ved nevrologiske tilstander siden disse rammer en stor pasientgruppe. Store deler av hjernen mottar, behandler og koordinerer synsinformasjonen. I ... -
Kompetanse for mangfold: Haugesund kommune – 2017-2018
(Report, 2018) -
Pedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommet: Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen og Bergen kommune
(Report, 2010)De digitale tavlene har en klar innvirkning på læringsmiljøet. De utfordrer lærernes profesjonalitet og tilhørende selvbilde gjennom si synlighet i klasserommet. de digitale tavlene brukes primært som et lærerverktøy, men ... -
The multimodal space of learning: Report from an ICT-project in teacher education at BUC/HiB - Norway
(Report, 2014-04)This report describes an experimental development in teacher education. The main goal with the project was to increase the students’ learning outcome by creating a better ICT-supported learning environment. The research ...