Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "religion"
Viser treff 1-5 av 5
-
Bærekraftig livstolkning – KRLEfaget som brobygger mellom religionenes og ungdommenes klimaengasjement
(Chapter, 2020)In this chapter, the authors focus on textbooks’ portrayal of religions and worldviews and their thinking and practice regarding environmental, climate and sustainability issues. Tomren shows how religious institutions ... -
«Den gylne regel» Zambieres tro
(Student paper, others, 2017)«Hva uttrykker noen utvalgte zambiere om sin religiøse tro og hva troen har å si for hvordan de møter andre mennesker?» Gjennom dette prosjektet, «Den gylne regel» zambieres tro har jeg snakket med fire troende Zambiere ... -
Kirke - skole - samarbeid i barneskolen : foreløpig rapport i påvente av den varslede revisjonen av KRL-faget
(HSF Rapport, Book, 2001)Rapporten er todelt. Del I er en faglig/didaktisk drøfting av spørsmål knyttet til kirke-skole-samarbeid etter L-97. Sentrale sider ved skolens og kirkens planer, forholdet mellom dem og møtepunkt og konfliktpunkt blir ... -
Lærerperspektiver på KRLE i klasser med stort religiøst og kulturelt mangfold
(Master thesis, 2024)I takt med at samfunnet endrer seg og blir mer mangfoldig, endrer også skolen seg. Mangfold er et begrep som står sentralt i norsk skole, samtidig er det usikkerhet rundt forståelsen av begrepet og hvordan man skal håndtere ... -
Må en være religiøs for å bli akseptert i det Zambiske samfunnet- og hvilken betydning har religion for menneskene der
(Student paper, others, 2014)Denne oppgaven har jeg skrevet etter et 13 ukers praksisopphold i Zambia. Problemstillingen for denne oppgaven er: "Må en være religiøs for å bli akseptert i det Zambiske samfunnet- og hvilken betydning har religion for ...