Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "refleksjon"
Viser treff 1-3 av 3
-
Fortelling som inngang til pedagogisk kunnskap
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen bygger på utprøving av praksisfortelling som studentaktiv læringsform. Noen av funnene, og erfaringene vi har gjort oss, trekkes her frem for å belyse hvordan fortellingen kan bidra til å skape sammenhenger ... -
Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ... -
Reflekterende skriving som kroppslig erfaring. Erfaringer fra kommunikasjonsundervisning.
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The aim of the study was to explore how third year social educator students reflect in writing on challenging practice-based experiences of communication, and how they experience the writing process. Based on selected and ...