• Fortelling som inngang til pedagogisk kunnskap 

      Eide, Marianne Leikvoll; Brekke, May Britt Revheim (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Denne artikkelen bygger på utprøving av praksisfortelling som studentaktiv læringsform. Noen av funnene, og erfaringene vi har gjort oss, trekkes her frem for å belyse hvordan fortellingen kan bidra til å skape sammenhenger ...
    • Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring 

      Brekke, May Britt Revheim; Eide, Marianne Leikvoll (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ...
    • Reflekterende skriving som kroppslig erfaring. Erfaringer fra kommunikasjonsundervisning. 

      Øien, Aud Marie (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aim of the study was to explore how third year social educator students reflect in writing on challenging practice-based experiences of communication, and how they experience the writing process. Based on selected and ...