Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på forfatter "Arnesen, Trond Egil"
-
Exploring students’ explanations for off-task practices in an innovative learning environment (ILE) using a typology of agency as theoretical framework
Arnesen, Thomas; Arnesen, Trond Egil; Elstad, Eyvind (Peer reviewed; Journal article, 2020)Learner agency is a key factor in success with technology-infused Innovative Learning Environments (ILEs). Focussing on informal practices unrelated to the learning agenda (off-task practices) and considered undesirable ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport kroppsøving
Arnesen, Trond Egil (Others, 2010)Kroppsøvingsdelen av "Skolefagundersøkelsen 2009" gir eit bilete av bruken av IKT to år etter innføringa av digital kompetanse som grunnleggande dugleik i alle fag. Resultata bygger på ein landsdekkande survey som 77 ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Utdanning, skolefag og teknologi
Vavik, Lars; Andersland, Svein; Arnesen, Trond Egil; Arnesen, Thomas; Espeland, Magne; Flatøy, Ingunn; Grønsdal, Ingrid; Fadnes, Per; Kjetil, Sømoe; Tuset, Gry Anette (HSH-rapport;2010/1, Research report, 2010)Denne rapporten er et ledd i forskningsprosjektet ”Education, Curricula & Technology” ved Høgskolen Stord/Haugesund. Prosjektet støttes av Norges forskningsråd under programmet for strategiske høgskoleprosjekter rettet mot ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Utdanning, skolefag og teknologi – Hovedrapport
Vavik, Lars; Andersland, Svein; Arnesen, Trond Egil; Arnesen, Thomas; Espeland, Magne; Flatøy, Ingunn; Grønsdal, Ingrid; Fadnes, Per; Sømoe, Kjetil; Tuset, Gry (Others, 2010)Denne rapporten er et ledd i forskningsprosjektet ” Education, Curricula & Technology” ved Høgskolen Stord/Haugesund. Prosjektet støttes av Norges forskningsråd under programmet for strategiske høgskoleprosjekter rettet ... -
Skolefagsundersøkelsen 2011: Praktiske og estetiske fag på barnesteget i norsk grunnskule
Espeland, Magne; Arnesen, Trond Egil; Grønsdal, Ingrid A.; Holthe, Asle; Sømoe, Kjetil; Wergedahl, Hege; Aadland, Helga (HSH-rapport;2013/7, Research report, 2013)Skolefagsundersøkelsen 2011 gir oppdatert kunnskap om ulike sider ved skulefaga kroppsøving, kunst og handverk, mat og helse og musikk slik desse blir praktiserte på barnesteget i den norske grunnskulen. Innsamlinga av ... -
Towards a typology of improvisation as a professional teaching skill: Implications for pre-service teacher education programmes
Aadland, Helga; Espeland, Magne; Arnesen, Trond Egil (Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Vurdering i kroppsøving
Arnesen, Trond Egil; Leirhaug, Petter Erik; Nilsen, Ann-Kristin (Chronicle, 2010)