Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 373-392 av 2193
-
«Du får ikkje leike med oss» : ei bacheloroppgåva om mobbing blant barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)I følgje rammeplanen (2011) skal det ikkje vere rom for diskriminering eller krenkande ord og handlingar i barnehagen si verksemd, og av respekt for både fellesskapet og det enkelte individ må dette atterspeglast i det ... -
‘Du kalte meg Kate’ Kjønnsidentitetstematikk i ungdomsromanene Hør her’a! og Kunsten å være normal.
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven undersøker hvordan språket på replikk- og fortellernivå, bidrar til utforskningen av kjønnsidentitetstematikk i et utvalg nyere ungdomslitteratur. Kjønnsidentitetstematikk, eller kjønnsinkongruens, er ... -
Du kan aldri vite kva morgondagen bringer: Zambiske barn sine tankar om eiga framtid
(Student paper, others, 2016) -
Du må se bak atferden min
(Bachelor thesis, 2023)The topic of our bachelor's thesis is how pedagogues work to include five-year-olds with disruptive behavior in free play. Based on our research question, the text has a consistent focus on four themes: free play, disruptive ... -
«Du må tro det før du kan se det» : omsorgssvikt og barn i sårbare livssituasjoner, hvordan kan vi jobbe med dette i barnehagen og i samarbeid med andre etater?
(Bachelor thesis, 2017)«Hvordan kan et godt samarbeid i barnehagen og tverretatlig være med på å avdekke flere tilfeller av omsorgssvikt og barn i sårbare livssituasjoner?»Vårt mål med denne oppgaven er å få økt kunnskap og innsikt i det å arbeide ... -
«Du må trø så varsomt»: en undersøkelse av barnehagelæreres refleksjoner om egen rolle i barnestyrt lek
(Master thesis, 2021)Tittel: «Du må trø så varsomt»: en undersøkelse av barnehagelæreres refleksjoner om egen rolle i barnestyrt lek. Formål: Rammeplan for barnehagen er tydelig på at leken skal ha en sentral plass og lekens egenverdi skal ... -
"Du och jag, Alfred": En oppgave om barn med utagerende atferd og barnehagen som en arena for mestring
(Bachelor thesis, 2016) -
Du og jeg i nære relasjoner, til det beste for barna
(Bachelor thesis, 2019) -
«Du ser at det har gjort noko med heile skulen»: Når lærarar skal lære
(Journal article, 2017)Skuleleiarar har eit overordna ansvar for eit læringsmiljø som oppmuntrar lærarar til å utvikle seg fagleg. Korleis kan ein gå fram for å lukkast med kompetanseheving blant lærarane? -
Du skal ikke tro, du skal vite! : holdninger og kunnskaper rundt barnevernssamarbeid i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)I denne oppgaven har vi tatt for oss barnehagen og foreldrenes samarbeid med barnevernet. Vi vil legge fokus på foreldrenes kunnskaper og holdninger ovenfor barnevernet, og hvordan en som pedagogisk leder kan arbeide med ... -
Dusjforhengets forbannelse
(Others, 2011) -
Dybdelæring : en dokumentanalyse av intensjonen bak den utstrakte bruken av begrepet dybdelæring i norske utdanningspolitiske dokumenter
(Master thesis, 2021)Dybdelæringsbegrepet har vært fremme i samfunnsdebatten siden 2014, og bruken har gitt ulik betydning. Dette kan skape vansker når dybdelæring skal forstås og operasjonaliseres i praksisfeltet. Denne oppgaven kan være til ... -
Dybdelæring som endringsforslag for fremtidens skole
(Bachelor thesis, 2019) -
Dybdelæring ved å utforske og skape
(Bachelor thesis, 2019) -
Dybdelæring – et Pedagogisk Begrep?
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en dokumentanalyse av NOU 2014: 7 Elevens læring i fremtiden skole, et kunnskapsgrunnlag; NOU 2015: 8 Fremtidens skole, fornyelse av fag og kompetanser; Stortingsmelding 28 (2015-2016) Fag – Fordypning ... -
Dybdelæring: Økt læring - eller bare et «nytt» begrep?
(Bachelor thesis, 2019) -
Dysleksi i skolen - en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2019)